۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۰
کد خبر: 82996430
T T
۰ نفر
سخنگوی وزارت خارجه كشتار دانش آموزان یمنی را محكوم كرد

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه جنایت جدید هواپیماهای سعودی - اماراتی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل كودكان دانش آموز یمنی را در شهر ضیحان استان صعده كه به كشته و زخمی شدن ده ها نفر از اطفال بی گناه منجر شد، محكوم كرد.

به گزارش ایرنا از مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز پنجشنبه با ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی از مجامع بین المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممكن مانع استمرار این جنایات از سوی كشورهای مهاجم به یمن شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاكید كرد: تشدید بمباران مناطق مسكونی و اهداف غیرنظامی نشان از شكست های پی در پی نیروهای ائتلاف در جبهه های جنگی دارد و با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحانی برخی كشورهای مدعی حقوق بشر از سعودی و امارات افزود: آنان شریك در این جنایات جنگی هستتند و باید پاسخگو باشند.
قاسمی از سازمان ملل و كشورهای اثرگذار خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش دهند و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و كودكان به كار گیرند.
یك هفته پس از جنایت حمله به بیمارستانی در یمن، منابع یمنی خبر دادند كه بمباران روز پنجشنبه یك اتوبوس حامل كودكان در شهر ضحیان استان صعده 39 نفر كشته و 51 نفر زخمی در پی داشته كه عمده این افراد كودكان هستند.
به گزارش ایرنا، تركی المالكی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، ادعا كرد كه این حمله كسانی را هدف قرار داده است كه شب گذشته با حمله موشكی به «جازان» به غیرنظامیان حمله كردند.
او با بیان اینكه حمله به مراكز پرتاب موشك های بالستیك حوثی ها، اقدامی مشروع و مطابق قواعد عرفی است، ارتش و كمیته های مردمی یمن را متهم كرد كه از كودكان به عنوان سپر انسانی استفاده می كنند.
كتمان كردن حقیقت از سوی مقام نظامی سعودی در حالی است كه شبكه های خبری جهان حمله هواپیماهای این ائتلاف به یك اتوبوس حامل كودكان یمنی در صعده (شمال) را پوشش دادند و اعضای صلیب سرخ جهانی نیز كه در محل حضور دارند، وقوع این حمله را تایید كرده اند.
سیام *2021* 3063
۰ نفر