۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۱
کد خبر: 83005178
T T
۰ نفر
همه استان ها مهرماه 97 به سامانه جامع روابط كار متصل می شود

تهران- ایرنا- مشاور معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از شروع به كار سامانه جامع روابط كار در تهران خبر داد و گفت: پایان مهرماه امسال همه استان های كشور به این سامانه متصل می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سامانه ثبت دادخواست یكی از مجموعه 30 زیرسامانه جامع روابط كار است و با این هدف طراحی شده كه كارگران و كارفرمایان با صرف هزینه به مراتب كمتر، از یك نظام رسیدگی الكترونیكی سالم و عادلانه روابط كار در هر شرایط و هر مكانی بدون مراجعه حضوری برخوردار شوند.
این سامانه برای ثبت قرارداد، قرار بود بیستم تیرماه امسال به صورت آزمایشی در استان تهران اجرایی شود كه همان زمان احمد مشیریان معاون روابط كار وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به ایرنا گفت كه به دلیل تعیین نشدن نرخ دستمزد دفاتر پیشخوان دولت از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اجرای آن متوقف شد.
مهدی قنواتی مشاور معاون روابط كار وزارت تعاون امروز(شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: از صبح امروز سامانه جامع روابط كاری از طریق دفاتر پیشخوان برای كارگران و كارفرمایان تهرانی اجرایی شد.
وی ادامه داد: كارگران این استان با توجه به اجرایی شدن این سامانه، می توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه كرده و مراحل ثبت دادخواست و ثبت قرارداد را انجام دهند.
وی افزود: سامانه جامع روابط كار تا پایان شهریورماه امسال به صورت كامل برای استان تهران و استان های همجوار اجرایی می شود .البته این سامانه قرار است تا پایان مهرماه در سراسر كشور اجرایی شود.
مشاور معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: برای اجرای این طرح مشكل خاصی نداشتیم اما از آنجایی كه برای باورپذیری صددرصدی نیازمند عبور یك دوره زمانی هستیم بنابراین برخی افراد هنوز تلاش دارند تا ثبت نام ها را به شكل دستی انجام دهند.
قنواتی ادامه داد: برای اجرای كامل سامانه جامع روابط كار باید دوره گذار را سپری كنیم؛ بدون تردید پس از عبور از این دوره، همه ثبت قراردادها و دادخواست های كارگران به شكل الكترونیكی انجام خواهد شد و این امر به نفع كارگران خواهد بود زیرا دیگر امكان تغییر در پرونده آنها از سوی برخی افراد وجود نخواهد داشت.
اقتصام**9454** 2023
۰ نفر