۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83006045
T T
۰ نفر
2 ميليون و 400 هزار زائر اربعين امسال از مرز مهران تردد مي كنند

ايلام - ايرنا - معاون وزير كشور و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل پايانه هاي كشور گفت: پيش بيني مي شود امسال 2 ميليون و 400 هزار نفر مرز مهران را براي تردد در ايام اربعين حسيني انتخاب كنند.

عبدالهاشم حسن نيا روز يكشنبه در جريان بازديد از پايانه مرزي مهران به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به زمان باقيمانده تا اربعين براي عزيمت عموم هموطنان به كشور عراق، وزارت راه و شهرسازي به همراه ساير ارگان ها در كميته زيرساخت اربعين تامين سفر ايمن زوار را در دستور كار قرار داده است.
وي اضافه كرد: وزارت راه 2 وظيفه اصلي دارد، يكي توسعه شبكه زيرساخت شامل شبكه ورودي به مهران از سمت ايلام و از سمت دهلران، همچنين در محور شبكه بزرگراه مهران به دهلران و مهران به سمت ايلام كه توسط چندين پيمانكار در دست بهره برداري است.
معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: اميدواريم شبكه بزرگراهي مهران به دهلران و مهران به ايلام تا سال آينده به بهره‌ برداري نهايي برسد.
حسن نيا يادآور شد: همچنين نقاطي كه به صورت گره هاي ترافيكي در سال گذشته مشاهده شد، با همكاري راهنمايي و رانندگي شناسايي و در برخي نقاط با ايجاد روشنايي و برخي نقاط ديگر با ايجاد حفاظ هاي جدا كننده حذف خواهند شد.
رييس سازمان راهداري كشور گفت: در خصوص عزيمت زائران پيش ميكنيم 2 ميليون و 400 هزار نفر امسال و در ايام اربعين حسيني از مرز مهران تردد كنند كه در اين خصوص براي انتقال زائران از ناوگان عمومي شهرداري ها و بخش خصوصي كمك خواهيم گرفت.
وي گفت: تاكنون سه مرز مهران ، چزابه و شلمچه به عنوان مرزهاي خروجي زائران پيش بيني شده و در خصوص مرز خسروي وزارت كشور تصميم گيري مي كند.
7177/6034
۰ نفر