۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۰
کد خبر: 83006219
T T
۰ نفر
كلانتری: نام دانشكده محیط زیست به محیط بانی تغییر یابد

كرمان - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درخواست ما از وزارت علوم، تغییر نام دانشكده محیط زیست به دانشكده محیط بانی است تا محیط بانان با آموزش های لازم در مقابله با تخریب كنندگان محیط زیست موفق تر عمل كنند.

به گزارش ایرنا، عیسی كلانتری روز یكشنبه در آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان كرمان افزود: افراد در این دانشكده پس از گذراندن آموزش های چهار ساله از جمله محیط بانی اجتماعی و مسائل نظامی، راهی خدمت می شوند.
وی گفت: ما نسبت به جامعه محیط بانان مقصریم زیرا محیط بان را استخدام كرده و با آموزش ابتدایی راهی پاسگاه ها می كنیم.
كلانتری با بیان اینكه خانواده محیط بانان سه هزار نفر است كه تاكنون بیش از 120 نفر حدود چهار درصد آنان شهید و 300 نفر (بیش از 10درصد) جانباز شده اند، گفت: محیط بانان پاسداران حقوق نسل های بعد هستند كه باید حمایت های لازم از آنان انجام گیرد.
معاون رئیس جمهوری ضمن تسلیت به خانواده شهدای محیط بان علی خواجویی و مهدی احمدی نیك، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید بتواند جانشین خوب محبت های پدری برای 6 فرزند این 2 شهید باشد.
وی ضمن قدردانی از مسئولان قضایی و انتظامی برای دستگیری حداقل زمان قاتلان این شهدا، گفت: این افراد باید با ضوابط قضایی به سزای عمل خود برسند.
كلانتری با اشاره به شهدای محیط بانان اخیر در استان های كرمان، یزد و شهرستان ساوه بیان كرد: متخلفان بسیاری وجود دارد و بخش محیط بانی سازمان حفاظت محیط زیست همواره آماده شهادت است.
وی تصریح كرد: حفاظت محیط زیست تنها سازمان حافظ امور نسل های بعدی و اصل توسعه پایدار مربوط به نسل های آینده است كه تنها سه هزار نفر برای حفظ این امور جانفشانی می كنند.

** قانون حمایت از محیط بانان در كمیسیون قضایی مجلس تصویب شد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: قانون حمایت از محیط بانان در كمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و بزودی به صحن علنی می رود.
كلانتری ادامه داد: با توجه به نظرات مثبت نمایندگان مجلس این قانون تا پایان سال جاری به تصویب نهایی خواهد رسید و دغدغه مادی خانواده های این عزیزان را كاهش می دهد.
وی با اشاره به اینكه محیط زیست سازمانی كوچك است كه كمتر از هفت هزار نفر پرسنل دارد، افزود: وظایف سنگین این سازمان با امكانات محدود از جمله داشتن وظیفه سلامت آتی مردم با جلوگیری از آلودگی خاك و هوا است و در حفاظت از جانوران و گیاهان باید منابع را برای استفاده نسل های بعدی حفظ كند.
كلانتری اضافه كرد: این سازمان حفاظت موجودات زنده از جمله گیاهان و حیواناتی كه گاهی صدها سال بعد از ارزش های مادی بسیاری برخوردارند را برعهده دارد.
این آیین با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست استانداری كرمان، معاون محیط طبیعی این سازمان، فرمانده یگان حفاظت، نیروهای نظامی و انتظامی، محیط بانان و سایر مسئولان در محل سالن اجتماعات این اداره كل برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یكشنبه به منظور سفری یك روزه و شركت در نشست شورای اداری و آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان وارد كرمان شد.
علی خواجویی محیط بان شهرستان راور و مهدی احمدی نیك شهرستان قلعه گنج از توابع استان كرمان در درگیری با شكارچیان غیر مجاز طی یك ماه گذشته به شهادت رسیدند.
همچنین در این آیین از خانواده این 2 شهید تقدیر شد.
7420/ 5054
۰ نفر