۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83006355
T T
۰ نفر
نخستین طلای كاروان ایران بر سینه یزدانی نقش بست

جاكارتا- ایرنا- «حسن یزدانی» در دیدار فینال وزن 86 كیلوگرم كشتی آزاد بازی های آسیایی 2018 جاكارتا، با پیروزی قاطع مقابل حریف لبنانی، نخستین مدال طلای كاروان ایران را در این بازی ها كسب كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مسابقات وزن های 57، 65، 74، 86 و 97 كیلوگرم كشتی آزاد در بازی های آسیایی امروز (یكشنبه) از ساعت 10:30 به وقت ایران در سالن مركزی جاكارتا پایتخت اندونزی آغاز شد.
یزدانی در دیدار فینال وزن 86 كیلوگرم بازی های آسیایی مقابل «میشل دومینیك ابونادر» از لبنان موفق شد همچون كشتی های قبلی حریف خود را ظرف یك دقیقه و 30 ثانیه شكست دهد و نخستین مدال طلای كاروان ایران در بازی های آسیایی را كسب كند.
این آزادكار جویباری تیم ملی كه در كارنامه خود مدال طلای جهان و المپیك، نقره پیكارهای قهرمانی جهان، طلای جوانان جهان و طلای قهرمانی آسیا را دارد، در كلكسیون افتخارات خود تنها طلای بازی های آسیایی را كم داشت كه امروز با كسب این مدال، افتخارات خود را تكمیل كرد.
یزدانی امروز (یكشنبه) در مسابقات وزن 86 كیلوگرم بازی های آسیایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «فاهریانسیاح» از اندونزی با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد مقابل «پاوان كومار» نیز با نتیجه 11 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله نیز «اویتمن اورگودول» دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را با نتیجه 12 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.
«رضا اطری» نیز ساعتی پیش موفق شد در دیدار رده بندی وزن 57 كیلوگرم با پیروزی مقابل حریف كره ای با كسب مدال برنز، نخستین مدال كشتی آزاد را در بازی های آسیایی كسب كرد.
«علیرضا كریمی» آزادكار وزن 97 كیلوگرم نیز تا دقایقی دیگر در دیدار فینال باید به مصاف حریف برود.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاكارتا به طور رسمی از دیروز شنبه در جاكارتا گشایش یافت.
كاروان ورزشی ایران نیز با 280 ورزشكار مرد و 98 ورزشكار زن در این دوره از بازیها حضور دارد. نمایندگان كشورمان در 42 ماده ورزشی به مصاف حریفان خود می روند.
ورزشی**1067**1368
۰ نفر