۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83012100
T T
۰ نفر

كادر اورژانس بیمارستان افشار یزد تغییر كرد

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83012100
كادر اورژانس بیمارستان افشار یزد تغییر كرد

یزد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد از تغییر كادر درمانی اورژانس بیمارستان افشار این شهر پس از فوت دختر 14 ساله در این مركز درمانی خبر داد.

زهرا كریمی دختر 14 ساله یزدی، بامداد پنجشنبه، اول شهریور ماه با عارضه دل درد به بخش اورژانس بیمارستان‌ افشار یزد مراجعه اما چهار ساعت بعد فوت كرد.
دكتر نوری شادكام روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز /شنبه/ كمیته فوق العاده درمان استان برای بررسی این موضوع با حضور متخصصان قلب، جراحی، صاحب نظران و پزشكی قانونی و همچنین افرادی كه در روند بیماری مداخله داشته اند در بیمارستان افشار تشكیل و این موضوع مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفت.
وی با بیان اینكه 12 ساعت، دوربین های فیلمبرداری اورژانس افشار مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: متخصصان مربوطه در این نشست، نقطه نظرات خود را پیرموان مرگ بیمار یاد شده بیان نمودند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد ادامه داد: اعضای كمیته یاد شده به این نتیجه رسیدند كه كادر درمانی اورژانس بیمارستان افشار می توانست بهتر و دقیق تر در مورد این بیمار هم در بحث تشخیص و هم درمان عمل كند.
شادكام تصریح كرد: همچنین پرونده برای تعیین میزان قصور و درصد آن به نظام پزشكی استان ارسال شد و والدین بیمار نیز می توانند از طریق دادسرا پیگیر پرونده باشند.
وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشكی برای جلوگیری از تكرار موارد مشابه، تغییرات ساختاری در اورژانس افشار اعمال و جابجایی هایی در سطح سرپرست اورژانس، پزشكان و پرسنل انجام داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: به مردم اطمینان می دهم كه با تدابیر اندیشیده شده، دیگر شاهد تكرار اینگونه اتفاقات تلخ، در هیچ یك از بیمارستانهای استان و اورژانس ها نخواهیم بود.
وی با اشاره به اینكه وظیفه ما خدمت به مردم و دفاع از حقوق بیمار و تمام مراجعه كنندگان به مراكز درمانی است اضافه كرد: معاینه و درمان بیماری كه به مراكز درمانی مراجعه می كند باید در اسرع وقت، در كمترین زمان ممكن، با بهترین خدمات، كمترین هزینه و حفظ كرامت انجام شود.
شادكام با بیان اینكه مرجع تشخیص قصور پزشكی، داداسر، نظام پزشكی و پزشكی قانونی است، افزود: معتقدم حتی یك قصور پزشكی نباید رخ دهد زیرا ما مسوول جان بیماران هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد اضافه كرد: امروز هم دستورالعملی به بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان ابلاغ شد تا كمیته نظارت خود را فعال تر و در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند.
وی تصریح كرد: قرار نیست در سیستم درمانی، توجیه كنیم یا اشتباه خود را بپوشانیم، اگر ضعفی وجود دارد باید بپذیریم و برای رفع آن اقدام كنیم.
14 بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی این استان است و در مجموع 132 مركز بهداشتی، درمانی شهری در استان یزد فعال هستند.
2088/ 6197
۰ نفر