۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83023813
T T
۰ نفر
تجار به جای واردات بی كیفیت در پی همكارهای بین المللی باشند

تهران-ایرنا- مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: نقش گرفتن ایران و چین در اجلاس همكاری های آسیایی، از جمله مواردی است كه تجار و بازرگانان ایرانی باید حركت خود را در این مسیر برای توسعه همكاریهای بین المللی تنظیم كنند، نه اینكه به واردات كالاهای بی‌كیفیت چینی محدود شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «فریدون وردی نژاد» روز چهارشنبه در كارگاه بازرگانی و اقتصادی دومین همایش چشم انداز توسعه روابط ایران و چین در مركز همایش های برج میلاد افزود: امروز تغییراتی از نظر كیفی در جامعه ایران و چین اتفاق افتاده از جمله اینكه چین با سیاست درهای باز به سرعت به دنبال توسعه همه‌جانبه و مسئولیت پذیری در نظم نوین جهانی است و ایران نیز به عنوان یك قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا شناخته می‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: سال‌های گذشته با وجود رشد روابط اقتصادی ایران و چین، توسعه یافتگی این روابط را آنطور كه باید شاهد نبودیم و امروز چشم انداز توسعه روابط تهران- پكن را باید بیشتر مورد نظر قرار دهیم.
به گفته متخصص بازار چین، هنوز مشكلاتی برای تجار، بازرگانان و مردم 2 كشور به ویژه در زمینه های بانكی، مالی، ارتباطاتی و زبان وجود دارد.
وردی نژاد یادآور شد:امروز همكاری های اوراسیایی روسیه، چین، ایران و سایر كشورها از جمله مواردی است كه تجار و بازرگانان ایرانی باید حركت خود را در این مسیر تنظیم كنند.
وی اضافه كرد: تجار و بازرگانان ایرانی باید تصمیم بگیرند كه فناوری قابل رقابت با سایر رقبا از چین وارد كنند و به دنبال مزیت‌های رقابتی در این كشور بروند، نه اینكه به دنبال قیمت های پایین و كیفیت نازل باشند.
مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اكنون نیازمند تقویت ارتباطات مردمی و دیپلماسی عمومی هستیم و در این ارتباط باید به انجمن‌های دوستی دو كشور، انجمن های گردشگری تخصصی، بازرگانی و اقتصادی و نیز انجمن هایی كه در عرصه های هنر ورزش و سینما فعالند، نقش بیشتری بدهیم.
به گفته وردی نژاد، امروز غرب و شرق آسیا باید برای یك هویت نوین آسیایی تلاش می كنند كه یك راهكار آن، جاده ابریشم نوین یا ایده «یك كمربند - یك جاده» است.
به گزارش ایرنا، امروز در دومین همایش چشم انداز روابط ایران و چین در مركز همایش های برج میلاد 2 كارگاه تخصصی نیز در حوزه های گردشگری و بازرگانی
برگزار شد.
یكی از كارگاههای تخصصی این همایش مربوط به مسائل بانكی، سرمایه گذاری، ایجاد شهرك های صنعتی، استاندارد، بیمه و گمرك و كارگاه دوم نیز مسائلی مانند علت موفق نبودن آژانس های ایران در جذب گردشگر، ایجاد بازار صنایع دستی ایرانی در چین و تسهیل صدور روادید برای اتباع دو كشور گفت وگو شد.
اقتصام 3065*1070**1559
۰ نفر