۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 83031207
T T
۰ نفر
تایید محصولات نمایش خانگی با نظارت كامل صورت می گیرد

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه نظارت بر عرضه محصولات حوزه نمایش خانگی، گفت: فرایند عرضه آثار در حوزه نمایش خانگی مرحله به مرحله و تحت نظارت است و همه محصول به صورت یك جا تاییدیه نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید عباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران، با تبریك روز ملی سینما به اهالی و صنوف سینما درباره نحوه نظارت وزارت ارشاد بر محتوای آثار نمایشی كه اخیرا عرضه شده است، گفت: امام وقتی وارد ایران شدند، فرمودندكه ما با سینما به عنوان یكی از مظاهر تمدن مخالف نیستیم بلكه با فحشا مخالفیم؛ سینما در 40 سال گذشته با این رهنمود و نگاه حضرت امام (ره)، تحولات بسیار قابل توجهی را به لحاظ كمی و كیفی پیدا كرده است.
وی ادامه داد: در ارتباط با حوزه نظارت بر محصولات سینمایی هم در فیلم های سینمایی و هم در محصولات نمایش خانگی، وزارت فرهنگ و ارشاد قالب ها و روش های مختلف نظارتی دارد.
صالحی تصریح كرد: فرآیند حوزه نظارتی محصولات نمایش خانگی به این صورت است كه محصولات اولیه باید عرضه و نوعی نظام سنجی سلیقه ها باید صورت گیرد، این طور نیست كه كل محصول یك جا عرضه شود و بعد تاییدیه بگیرد، بلكه مرحله به مرحله تایید می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره یكی از محصولات نمایش خانگی كه در روزهای اخیر عرضه شده است، عنوان كرد: به سازمان سینمایی گفته شد كه بررسی دقیق را انجام و به سرعت گزارشی را در قالب اظهارنظری كه سازمان نظارت سینمایی خواهد داشت، در معرض نظرات قرار دهند.
وی در پاسخ به سوالی درباره تیزر تبلیغاتی مربوط به یك تئاتر، گفت: تیزر بحث های خاص خود را دارد و همكاران ما در ارتباط با خود محصول به عنوان اثر نمایشی نظارت دارند، تیزر محصولی است كه تهیه كننده عرضه می كند. در ارتباط با خود محصول شورای نظارت نمایش تئاتر طبعا بازبینی های اولیه را دارد و در مراحل بعدی هم باید نظارت های خود را داشته باشد.
**سیام**1053**1535
۰ نفر