۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83042489
T T
۰ نفر

ابهام در شروط و امضای قرارداد كی روش

۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83042489
ابهام در شروط و امضای قرارداد كی روش

تهران - ایرنا - فدراسیون فوتبال در حالی دیروز (یكشنبه) خبر از تمدید قرارداد با كارلوس كی روش داد كه خبر می رسد كاغذی توسط مرد پرتغالی برای تمدید امضا نشده و شروط او نیز ابهام گونه و چالش آمیز است.

به گزارش ایرنا، «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته خبر از تمدید قرارداد كی روش داد و اعلام كرد كه او تا پایان جام ملت های آسیا در سال 2019 كه قرار است از 15 دی به میزبانی امارات برگزار شود، روی نیمكت تیم ملی می نشیند.
تاج در حالی این خبر را داد كه كی روش برای حضور در جشن بهترین های فوتبال جهان كه امشب در انگلیس برگزار می شود به لندن رفته و نماینده ای هم برای امضای قرارداد در فدراسیون ندارد.
«بیژن ذوالفقارنسب» مشاور فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایرنا گفت: به نظرم فشار افكار عمومی، فدراسیون فوتبال را تحت تاثیر قرارداد تا مسئولان آن مجبور به اعلام تمدید قرارداد كی روش شوند.
وی گفت: اگر واقعا قرارداد كی روش تمدید شده چرا مبلغ قرارداد و امضای زیر برگ ها از طرف فدراسیون منتشر نمی شود؟
پیشكسوت فوتبال افزود: مطمئن باشید قرارداد كی روش تمدید نشده و برای چندمین بار است كه این گفتمان از طرف فدراسیون فوتبال مطرح می شود. كی روش در ایران نیست و بیان شروط از طرف او هم فقط بازار گرمی است.
ذولفقارنسب ادامه داد: با توجه به شناختی كه از كی روش دارم و شروطی كه بیان كرده، باور ندارم كه قرارداد وی تمدید شده باشد.
وی افزود: وقتی به شروط كی روش دقیق شوید، متوجه خواهید شد این شروط صوری هستند. زیرا همه اركان جامعه، هم مردم و هم مسئولان، از تیم ملی حمایت می كنند و تاكنون نیز هیچ بازیكن سربازی نبوده كه نتواند با پیراهن تیم ملی به میدان برود. همچنین اگر كی روش تقاضای بازی با تیم های بزرگ را داشته باشد حتما خواسته او اجابت می شود ولی او هیچگاه موافق انجام بازی دوستانه با تیم های با كیفیت بالا نبوده تا شكست احتمالی تیم ملی به جایگاهش ضربه نزند.
مربی اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: تمام تلاش كی روش و شروطی كه گذاشته برای پرداخت حق و حقوق بوده و شروط دیگر نیز برای فضا سازی است.
در شروطی كه كی روش خواستار اجرایی شدن آن شده، آمده است باید استراتژی فدراسیون فوتبال حمایت از تیم ملی باشد و فدراسیون برای تامین امكانات و بازی‌های دوستانه مناسب تلاش كند. همچنین او از فدراسیون تعهد خواسته است كه حقوق مربیان و پاداش اعضای كادر فنی تیم ملی به زودی پرداخت شود. كی روش از فدراسیون تعهد خواسته كه بدون هیچ مشكلی مسئله بازیكنان سرباز تیم ملی نیز حل شود.
این در حالی است كه فدراسیون فوتبال ایران در اطلاعیه ای گفت است هزینه تیم ملی برای حضوری موفق در جام ملت های آسیا، حدود 5 میلیون و هشتصد هزار دلار است كه با قول مساعدت مسئولان وزارت ورزش و جوانان و دولت، مبلغ دو میلیون و پانصدهزار دلار از این هزینه ها تامین خواهد شد. همچنین فدراسیون به این نكته تاكید دارد كه خبری درباره دستمزد كارلوس كی روش در تمدید قرارداد او منتشر نكرده است.
سردار «مهرعلی باران چشمه» مدیركل تربیت بدنی نیروهای مسلح نیز درباره اینكه آیا شرط كی روش مبنی براستفاده از بازیكنان سرباز قابل اجرا است یا خیر؟ به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از این نهادهای مسئول نظام وظیفه با فدراسیون فوتبال توافقی امضاء كرده اند كه بر اساس آن بازیكنان سرباز تیم های ملی سه رشته فوتبال، بسكتبال و والیبال می توانند تا سن 30 سالگی معاف موقت از خدمت مقدس سربازی باشند.
وی گفت: این بازیكنان نیز در رده های باشگاهی تا سن 28 سالگی امكان معافیت موقت از خدمت نظام وظیفه را دارند كه قبلا قانون آن مصوب شده و و آیین نامه آن نیز اجرایی می شود.
تیم ملی فوتبال ایران قرار است برای آمادگی بیشتر در راه قهرمانی در جام ملت های آسیا در سال 2019، 24 مهرماه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم بولیوی برود.
پیش از این نیز در نخستین دیدار تداركاتی خود پس از جام جهانی 2018 روسیه مقابل ازبكستان به میدان رفت و با یك گل به پیروزی رسید.
این در حالی است كه تیم ملی عراق به عنوان یكی از رقبای تیم ملی ایران در مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا، كمتر از یك ماه دیگر در تورنمنت 4 جانبه ای به میزبانی عربستان مقابل تیم های برزیل و آرژانتین به میدان خواهد رفت.
یمن و ویتنام دیگر هم گروه های ایران در این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا هستند.
ورزشی**9029**1597