۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83045025
T T
۰ نفر
بن بست در جمهوری اسلامی وجود ندارد

بیرجند - ایرنا - دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای مردان بزرگ در نظام جمهوری اسلامی ایران بن بستی وجود ندارد و باید راهی بیابیم تا كمر مشكلات كشور را خم كنیم.

به گزارش ایرنا، سردار سید ضیاءالدین حزنی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های محرومیت زدایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای انجام ندادن كار در مناطق محروم هزاران دلیل تراشیده می شود اما تنها به یك دلیل باید این كار را با سماجت به نتیجه برسانیم.
وی گفت: همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید برای مردم ضعیف خاصیت داشته باشند و منفعت برسانند و شایستگی همه ما به میزان رضایتمندی مردم، محرومان، مستضعفین و عملكرد ما باز می گردد.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر كسی پشت هر میزی از میزهای جمهوری اسلامی ایران نشسته اگر وظیفه خود را دلسوزانه، مهربانانه و مردمی انجام می داد، میخ خدمتگزاری محكم بود.
وی گفت: مردم دوستی و مردم داری هنر است لذا باید همه كمر همت را بسته و نسبت به رفع مشكلات مردمان مناطق محروم وارد عمل شویم.
سردار حزنی بیان كرد: فقر بهداشتی، معیشتی، مسكن، آبرسانی، راه مناسب و موارد دیگر در استان خراسان جنوبی بسیار مشهود است و نیاز به همكاری تمامی سازمان های استان در رفع این فقرها داریم.
وی افزود: قرارگاه مركزی محرومیت زدایی آمادگی دارد به صورت مشاركتی با سازمان ها، ادارات، نهادها و سایر مسئولان استان در امر خدمت رسانی به مناطق محروم خراسان جنوبی اقدام كند.
مشاور فرمانده كل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از عملكرد خود در خراسان جنوبی راضی نیستیم و از این بابت خجالت می كشیم لذا سعی داریم پروژه های بیشتری را در دستور كار قرار دهیم.
وی با بیان اینكه پروژه های محرومیت زدایی در خراسان جنوبی شتاب می گیرد افزود: امسال به ویژه سال 98 تلاش داریم خدماتی در زمینه احداث و تعمیر مدارس و مسكن را بیافزاییم تا به حد مطلوب خدمات رسانی برسیم.
وی یكی از اولویت های مهم این استان را موضوع آب و اشتغال عنوان كرد و گفت: در حوزه لایروبی قنات توجه ما بیشتر لحاظ شد و تا امروز 535 پروژه در خراسان جنوبی انجام شده است.
سردار حزنی بیان كرد: در كارهای غیرعمرانی نیز 590 پروژه با هزینه كرد پنج میلیارد و 966 میلیون تومان اعتبار در این استان انجام شده است.
وی گفت: آنچه مردم مناطق محروم را آزار می دهد فقر نیست بلكه احساس فقر، بی عدالتی در توزیع اعتبارات و امكانات و اختلاف طبقاتی باعث افزایش نارضایتی می شود و در حال حاضر عمده ترین مشكلاتی كه در سراسر كشور از جمله مناطق محروم، مرزی، حساس و صعب العبور داریم در درجه اول بیكاری و سپس اعتیاد، طلاق، معیشت و كارآمدی اقتصادی است كه همه را باید در كنار همدیگر حل كنیم نه اینكه به یكدیگر طعنه بزنیم.
وی با اشاره به اینكه آمده ایم كه سخت كار كنیم نه اینكه كارها را سخت تر كنیم افزود: ندیدن مناطق محروم دلیل بر نبودن آنها نیست، ما در همه جا عقب ماندگی داریم و مردم در برخی جاها در شرایط خیلی سختی هستند.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حدود 75 درصد پروژه های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، عام المنفعه، كوچك، زودبازده، فاقد پیچیدگی های فنی و مهندسی بوده كه توسط ساكنان بومی قابل اجراست.
وی بیان كرد: در راستای برقراری امنیت پایدار و كارآمدی نظام نیز پروژه هایی مورد تایید هستند البته فعالیت های قرارگاه عمدتا در نقاط دورافتاده، فوق العاده محروم، حساس و مرزی انجام می شود.
وی گفت: استحكام در ساخت پروژه ها، توجه به كیفیت، اقتصادی بودن و پرهیز از نگاه انتقادی همیشه موردنظر ما در سراسر كشور بوده است و ورود سپاه به پروژه های محرومیت زدایی را به شكلی مطرح می كنیم كه نزد افكار عمومی مسئول محرومیت زدایی شناخته نشویم چون در كنار دولت هستیم و انجام وظیفه می كنیم.
سردار حزنی با بیان اینكه در برخی استان ها از جمله خراسان جنوبی مقداری عقب ماندگی داریم گفت: فقر مسكن در این استان دستكم از استان های دیگر نیست و قرارگاه محرومیت زدایی موضوع مسكن را در 15 استان كشور در اولویت قرار داده است كه انتظار می رود خراسان جنوبی نیز در این لیست قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در حوزه بهداشتی و درمانی نیز یكسری عقب ماندگی هایی در استان مرزی خراسان جنوبی مشهود است كه انتظار داریم مسئولان استان پیگیری كنند.
مشاور فرمانده كل قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حوزه مدارس نیز با وزیر آموزش و پرورش نشستی برگزار و مقرر شد برخی استان ها در لیست خدمات دهی قرار گیرند كه باید با پیگیری مسئولان خراسان جنوبی این استان نیز در لیست قرار گیرد.
وی بیان كرد: تاكنون یكهزار و 121 پروژه محرومیت زدایی و عام المنفعه با هزینه كرد 21 میلیارد و 766 میلیون تومان در استان خراسان جنوبی انجام شده است.
65 پروژه محرومیت زدایی و عام المنفعه در هفته دفاع مقدس با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی، بسیج و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
این استان مرزی با 11 شهرستان 460 كیلومتر مرز مشترك با افغانستان دارد.
7557*3028