۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83047135
T T
۰ نفر

معاون روابط كار وزارت تعاون استعفا داد

۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83047135
معاون روابط كار وزارت تعاون استعفا داد

تهران-ایرنا- معاون روابط كار وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی كه جزو مشمولین قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان است از تقدیم استعفای خود به سرپرست این وزارتخانه خبر داد.

«احمد مشیریان» در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: از مدت ها قبل استعفای خود را به انوشیروان محسنی بندپی ارائه كرده ام و منتظر تایید آن هستم.
وی افزود: من نیز جزو مدیران مشمول قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان هستم.
به گزارش ایرنا، بجز مشیریان ، «حمید كلانتری» معاون امور تعاون این وزارتخانه و تعدادی از مدیران شركت شستا نیز مشمول قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان هستند.
این قانون در جلسه علنی روز سه شنبه ششم شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب نهایی شد و در تاریخ 21 شهریور به تأیید شورای نگهبان رسید.
رییس جمهوری 27 شهریور 97 در اجرای اصل یكصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی كشور ابلاغ كرد.
متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان به شرح زیر است:
ماده واحده - تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20 به شرح ذیل اصلاح می شود:
تبصره 1- بكارگیری بازنشستگان، در سمت های مذكور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات كشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین بكارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم كل قوا مجاز است.
بكارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یك درصد (1٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذكور مجاز است.
جانبازان بالای 50 درصد (50٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.
اقتصام*9454**2078**1336
۰ نفر