۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83048208
T T
۰ نفر

نسرین ستوده از قاضی پرونده خود شكایت كرد

۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83048208
نسرین ستوده از قاضی پرونده خود شكایت كرد

تهران- ایرنا- وكیل مدافع نسرین ستوده وكیل دادگستری كه در حبس به سر می‌برد از شكایت موكلش علیه قاضی شعبه 28 دادگاه انقلاب به دادسرای انتظامی قضات خبر داد.

پیام درفشان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این خبر گفت كه صدور حكم خارج از كیفرخواست موضوع مواد 282،335 و 341 قانون آیین دادرسی كیفری، عدم رعایت بی طرفی موضوع مواد دو و سه قانون آیین دادرسی كیفری، بازداشت غیرقانونی بر خلاف اصل 32 قانون اساسی و ماده 168 قانون آیین دادرسی كیفری و تخلفات عدیده ارتكابی، علت شكایت موكلش علیه قاضی پرونده بوده است.
این وكیل دادگستری توضیح داد: در تاریخ 30 آبان سال 94 برای نسرین ستوده در دادسرای امنیت به اتهام اجتماع و تبانی به جهت ارتكاب جرم ضد امنیت كشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، پرونده تشكیل و مستند به مواد 500 و 610 قانون مجازات اسلامی از دادگاه ذی صلاح تقاضای كیفر می‌شود.
درفشان افزود: پرونده برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارسال می‌شود و دادگاه در تاریخ 12 شهریور سال 95 به تشكیل جلسه دادرسی اقدام كرده و بنابر محتویات دادنامه صادره، بر خلاف كیفرخواست بزه انتسابی را مشمول ماده 510 قانون مجازات اسلامی دانسته و موكل را به تحمل 5 سال حبس محكوم كرده است.
وی گفت: در اجرای دادنامه صادره، قاضی اجرای احكام شعبه اول دادسرای اوین نسبت به اعلام اعتراض قانونی به دادگاه صادر كننده حكم اقدام می‌كند و بیان می‌دارد در كیفرخواست درخواست رسیدگی به موارد اتهامی دیگر بر اساس مستندات مورد ادعا شده اقدام شده است ولی دادگاه به صدور حكم تحت عنوان اتهامی متفاوت بدون ذكر مستندات اقدام كرده است.
وكیل مدافع نسرین ستوده ادامه داد: قاضی صادر كننده حكم بدون نیاز به بیان مستندات و با اصرار بر حقانیت تخلفات قانونی انجام پذیرفته، صرفاً تاكید می‌كند كه مجموعه فعالیت‌های متهم مشمول ماده 510 قانون مجازات اسلامی است كه بر همین اساس و تخلفات عدیده دیگر از قاضی شعبه 28 دادگاه انقلاب به دادسرای انتظامی قضات شكایت كردیم.
به گزارش ایرنا، نسرین ستوده وكیل دادگستری است كه 23 خرداد امسال با حكم جلب، بازداشت شد.
وی شهریور سال 89 هم بازداشت و به 11 سال حبس، 20 سال محرومیت از وكالت و 20 سال ممنوعیت خروج از كشور محكوم شده بود كه این حكم در دادگاه تجدیدنظر به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از وكالت كاهش یافت.
وی در نهایت پس از سپری كردن سه سال زندان آزاد شد.
اجتمام *ع.ی * 3063