۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 83052306
T T
۰ نفر
3 فروند بالگرد هوانیروز اورهال شد

تهران- ایرنا- نیروی زمینی ارتش از بازآماد (اورهال) 3 فروند از بالگردهای هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ كیومرث حیدری عصر سه شنبه در آیین اورهال بالگردهای پایگاه هوانیروز شهید آسیایی گفت: 3 فروند بالگرد 214 هوانیروز كه بالغ بر 6 سال زمین گیر شده بودند با دستان توانمند و متخصصین جوان هوانیروز باز سازی و به چرخه ناوگان بالگردی هوانیروز پیوستند.
وی ادامه داد: از گزارش هایی كه فرمانده پایگاه هوانیروز در خصوص زمین گیر بودن این بالكرد ها ارائه كرد، باید به این متخصصین جوان افتخار كرد كه با علم و دانشی كه به خرج داده اند توانسته اند با تمام مشكلاتی كه در مسیر كار قرار داشت موانع را یكی پس از دیگری كنار گذاشته و با تولید قطعات به بازسازی و اورهال دست یابند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینكه در صنعت قطعه سازی برابر با فرامین مقام معظم رهبری تاكید بسیاری شده است، افزود: امروز ما شاهد توانمندی نیروهای جوان و متعهد هوانیروز قهرمان در پایگاه مسجد سلیمان بودیم و به رغم تحریم های دشمنان این عزیزان توانسته اند بالگرد های زمین گیر شده را بازسازی و به پرواز در آورند .
امیر سرتیپ حیدری خاطر نشان كرد: هوانیروز از جمله یكان های آماده ارتش است كه در تمامی ماموریت ها حضورشان چشمگیر است در دوران دفاع مقدس در تمامی عملیات ها پشتیبانی مطلوب و اثرگذاری را از خود به نمایش گذاشته است و پس از دفاع مقدس نیز هوانیروز در طرح های مردم یاری، اورژانس هوایی و دیگر ماموریت ها حضور دارد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال كه آیا ارتباط با هوانیروز تازه تاسیس سپاه دارید، گفت: ارتش و سپاه در همه حوزه ها همواره اتحاد و ارتباط دارند و در واقع یك لشكر الهی محسوب می شوند در حوزه بالگردی نیز ارتباط وجود دارد و در ماموریت های مختلف با درخواست سپاه، هوانیروز ارتش وارد عمل می شود.
امیر سرتیپ كیومرث حیدری در ادامه اظهار داشت: در تمامی پایگاه های هوانیروز بازسازی بالگردها مورد تاكید است و از سال های گذشته تا كنون دهها فروند بالگرد كه مشكل قطعه داشته اند با حضور خلبانان و عوامل فنی قطعات طراحی و تولید و بالگردها حاضر بكار و به چرخه بال گردی پیوستند.
اجتمام**7029**1193 ** 1418
۰ نفر