۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83053316
T T
۰ نفر
طرح فرهنگی جام باشگاه كتابخوانی در آبادان آغاز شد

آبادان - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با اعلام آغاز طرح جام باشگاه های كتابخوانی در این شهرستان گفت: همه گیر كردن كتابخوانی در كودكان و نوجوانان از اهداف طرح جام باشگاههای كتابخوانی كودك و نوجوان است.

به گزارش ایرنا فرهاد پورغراوی علوانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح از سالهای گذشته اجرایی شد و هر ساله رو به گسترش است.
وی برگزاری و مشاركت هر چه بهتر جام باشگاههای كتابخوانی كودك و نوجوان تاكید كرد و گفت: فعالیت و مشاركت دستگاههای مربوطه برای اجرای جام باشگاههای كتابخوانی كودك و نوجوان و طرح دوشنبه های كتابخوانی در مهدكودك ها در شهرستان می تواند در پیشبرد اهداف این طرح موثر واقع شود.
پورغراوی علوانی تشكیل حلقه ها در جام باشگاههای كتابخوانی كودك و نوجوان را از مهمترین برنامه های این طرح بیان كرد و گفت: افرادی كه حلقه ها را تشكیل می دهند، آموزش دیده و یا در مراكز پرورش فكری، آموزش و پرورش، كتابخانه ها مشغول به فعالیت هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبادان با اشاره به نحوه اجرای این جام گفت: در این راستا كتابها برگزیده و به مراكز مورد نظر معرفی و پس از آن به كتابفروشی ها ارجاع داده می شوند. كتابهای برگزیده از سوی كتابفروشی تهیه و با تخفیف 50 درصدی در اختیار مردم ،مشتركیا و حلقه های این طرح قرار می گیرد.
پورغراوی علوانی افزود: بعد از مطالعه كتابها بین حلقه های 12 نفره مطالب خلاصه نویسی شده و به دبیرخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده می شود.
وی فراهم آوردن زمینه مشاركت كتاب فروشان، گروه های غیردولتی ترویج كتابخوانی، مهدكودك ها و مدارس در برگزاری جام باشگاه های كتابخوانی را از وظایف ستاد اجرایی این طرح عنوان كرد و گفت: در این راستا ضمن داوری آثار و معرفی برگزیده های جام باشگاههای كتابخوانی شهرستان مراسم اختتامیه برای تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.
به منظور توسعه فرهنگی و ترویج كتاب خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همكاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار كتاب، ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر كشور 'جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان' برگزار می شود.
7100/6068