۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۹
کد خبر: 83061413
T T
۰ نفر
حقوق 95 درصد بازنشستگان كشوری كمتر از سه میلیون تومان است

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشور گفت: حقوق 95 درصد از بازنشستگان عضو این صندوق زیر سه میلیون تومان است كه با توجه به كاهش قدرت خرید این قشر از جامعه، همسان سازی حقوق آنان با شاغلان ضروریست.

به گزارش ایرنا جمشید تقی زاده روز چهارشنبه در نشست با روسای كانون های بازنشستگی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: ارتقای معیشت، درمان و تسهیلات ویژه بازنشستگان به ویژه در مناطق محروم از سیاست های اصلی دولت دوازدهم است.
وی افزود: تاكنون 27 سفر استانی برای بررسی مشكلات بازنشستگان داشتیم تا بتوانیم با استفاده از نظرات و پیشنهادات این قشر ارزشمند در استان ها برای ارتقای خدمات به آنان برنامه ریزی كنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشور ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان یكی از پیشنهاداتی است كه به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا حقوق بازنشستگان را به حداقل حقوق شاغلان فعلی نزدیك كنیم.
تقی زاده تصریح كرد: 15 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 حتما باید برای صندوق بازنشستگان درنظر گرفته شود تا بتوانیم پاسخگوی این قشر از جامعه باشیم.
وی خاطر نشان كرد: پنج هزار میلیارد تومان از سال 95 تا كنون برای صندوق بازنشستگان در بودجه دیده شده كه با این مبلغ حقوق بازنشستگان از یك میلیون و 500 هزار تومان به 2 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشور گفت: سه درصد از جمعیت یك میلیون و 400 هزار نفری اعضای صندوق بازنشستگان كشور یك میلیون و 250 هزار تومان حقوق دریافت می كنند.
وی اظهار داشت: از تمامی دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست كردیم تا فراكسیون كانون های بازنشستگی كشوری را تشكیل دهند كه خوشبختانه این فراكسیون با 100 امضا تشكیل شد.
تقی زاده با اشاره به خدمات رفاهی ویژه برای بازنشستگان گفت: 2 هزار میلیارد تومان برای 400 هزار بازنشسته در قالب وام پنج میلیون تومانی با كارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده كه نسبت به سال گذشته 100 هزار نفر به ظرفیت تسهیلات گیرندگان اضافه شده است.
وی با بیان اینكه این ارقام در بخش رفاهی قدم های اولیه است، ادامه داد: در آینده نه چندان دور وام های ضروری مسكن و یا حتی افزایش سقف وام ها برای بازنشستگان نیز قابل انجام است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشور تصریح كرد: ظرفیت خدمات سفر بازنشستگان نیز از 100 هزار نفر به 200 هزار نفر افرایش پیدا كرده است.
وی با اشاره به مشكل بیكاری فرزندان بازنشستگان ادامه داد: سامانه ای از فرزندان این قشر تشكیل می دهیم و صندوق بازنشستگان و تمامی شركت های زیرمجموعه آن موظفند هر گونه استخدام مورد نیاز خود را از طریق این سامانه و از میان فرزندان بازنشستگان انجام دهند.
تقی زاده اظهار داشت: برای جلوگیری از تعویق در پرداخت حقوق بازنشستگان بخشنامه ای صادر كردیم تا زمانی كه بازنشستگان حقوق خود را دریافت نكرده اند حقوق شاغلان هم پرداخت نمی شود كه پیرو این بخشنامه هم اینك حقوق بازنشستگان زودتر پرداخت می شود.
وی در زمینه كسب و كار بازنشستگان گفت: وام های كم بهره و برخی تسهیلات از صندوق وجود دارد كه بازنشستگان می توانند با استفاده از فرزندان و خانواده خود مشاغل خانگی راه اندازی كنند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشور در خصوص بخش درمان بازنشستگان نیز خاطر نشان كرد: تا 10 روز آینده خبرهای خوشی برای بازنشستگان خواهیم داشت و تلاش می كنیم تا این قشر از جامعه بهترین خدمات را از بیمارستان ها دریافت كنند.
تقی زاده ادامه داد: بیمه ملت متاسفانه زیرساخت های كافی را ندارد بنابراین تلاش می كنیم زیرساخت های آن را افزایش دهیم.
وی افزود: تمام شركت های زیرمجموعه را موظف می كنیم با این بیمه قرارداد ببندند كه سود حاصل از آن در قالب خدمات به بازنشستگان ارائه شود.
به گزارش ایرنا جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشور امروز چهارشنبه در سفر یكروزه به زاهدان ضمن بازدید از مكان ساخت خانه امید بازنشستگان این شهر مجموعه هزار و 700 نفری ایرانگردی و جهانگردی را افتتاح كرد.
9908**3213**6081
۰ نفر