۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸
کد خبر: 83069302
T T
۰ نفر
نحوه توزيع سه هزارو200حلقه لاستيك درخوزستان مشخص شود

اهواز - ايرنا - مديركل هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري خوزستان گفت: فهرست سه هزار و 200 حلقه لاستيك توزيعي بين كاميون داران خوزستان تا هفته آينده بايد مشخص و به ستاد تنظيم باز استان و معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري تحويل شود تا شبهه اي در اين زمينه ايجاد نشود.

به گزارش ايرنا اميد بن عباس روز چهارشنبه در ستاد تنظيم بازار خوزستان در سرسراي سازمان صنعت، معدن و تجارت اين استان در اهواز بيان كرد: بايد به صورت روزانه حواله هاي تحويل لاستيك به راهداري صادر، و اسامي تمامي متقاضيان لاستيك و دستگاه هايي كه درخواست لاستيك دارند نير در راهداري ثبت شوند تا با نظم بيشتري كار توزيع لاستيك انجام شود.
وي گفت:طبق مصوبه سازمان تنظيم بازار هر سازماني كه خودروهاي آنها كارت هوشمند ندارند و در سازمان راهداري ثبت نيست، يك جدول با هماهنگي راهداري و پليس راهور تنظيم شود كه مشخصات خودرويي دريافت و پايش شود تا درخواست مجدد لاستيك نشود چرا كه تنها به خودروهاي داراي كارت هوشمند لاستيك داده مي شود.
بن عباس ادامه داد: 100حلقه از موجودي لاستيك ها، براي استفاده دستگاه هايي كه درخواست لاستيك دارند در اختيار سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان قرار داده شود تا اين سازمان بر اساس نياز دستگاه ها كار تقسيم را انجام دهد.
وي درادامه درباره توزيع كالاها در بازار گفت: به منظور توزيع مناسب و منظم كالا در بازار لازم است كه يك شبكه توزيع ثابت از سوي فرمانداري ها به ستاد تنظيم بازار خوزستان معرفي شود.
وي افزود: فرمانداري ها موظف هستند در صورتي كه قيمت كالاهاي توزيع شده در بازار بر اساس نرخ مصوب عرضه نشود ورود كنند و بر اساس مقررات قرارگاه‌هاي تنظيم بازار شهرستانها براي تعديل قيمت ها وارد عمل شوند.
مديركل هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري خوزستان افزود: فرمانداران به عنوان روساي ستاد تنظيم بازار شهرستان بايد نظارت لازم بر بازار را داشته باشند تا با عرضه خارج از شبكه كالا روبه رو نشويم.
وي همچنين در خصوص توزيع آرد بيان كرد: اختصاص سهميه آرد بر اساس سرانه جمعيتي و آمار اعلام شده انجام مي شود؛ در خصوص عشاير هم با توجه به اينكه در نيمه دوم سال به خوزستان سفر مي كنند سهميه آرد مورد نياز آنها نيز تامين شده است.
معاون امور اقتصادي وبازرگاني سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان نيز گفت:براي حفظ تعادل در بازار و كنترل قيمت كالاها لازم است كه توزيع كالا هر هفته و با هماهنگي ستاد تنظيم بازار خوزستان انجام شود.
ابراهيم نجفيان ادامه داد: با توجه به آمار بالاي كاميون داران خوزستان ( بالغ بر 14 هزار خودروي سنگين) سهميه اي كه براي استان در نظر گرفته مي شود جوابگوي نياز نيست.
كار توزيع لاستيك بين كاميون داران خوزستاني از تير گذشته آغاز شده و تاكنون سه هزار و 200 حلقه بين آنها توزيع شده است.
7158/ 6037