۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 83072046
T T
۰ نفر
خیران امسال یك هزار و 800 مدرسه در كشور احداث كردند

اصفهان - ایرنا - رئیس جامعه خیرین مدرسه ‌ساز گفت: نیكوكاران در سالجاری در مجموع یك هزار و 800 باب مدرسه در نقاط مختلف كشور احداث كرده اند.

به گزارش ایرنا، محمد رضا حافظی روز شنبه در مراسم افتتاح 2 باب مدرسه خیرساز در شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان افزود: هشت هزار كلاس درس با هزینه یكهزار و 450 میلیارد تومان امسال تحویل آموزش و پرورش شد كه چهار هزار كلاس آن توسط نیكوكاران ساخته شده است.
وی با بیان این كه خیرین 37 درصد مدارس كشور را ساخته اند، افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ ساز اكنون در 31 استان و 450 شهرستان فعال است.
حافظی گفت: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و یك هزار نفر نیز خارج كشور با مجمع خیرین مدرسه ساز همكاری می كنند.
وی با بیان این كه بسیاری از فرزندان ایرانی در مدارس بیگانه تحصیل می كنند، عنوان كرد: از آنجا كه دولت به تنهایی قادر به ساخت مدرسه جدید نیست خیرین مدرسه ساز بخش بزرگی از این رسالت خطیر را به انجام می رسانند.
در این مراسم مدارس خیرساز ' زنده یاد غلامرضا طلا كوب ' در شهر داران و مدرسه ' زنده یاد عباس علیزاده' در روستای نهرخلج فریدن در غرب استان اصفهان به بهره برداری رسید.
مدرسه طلاكوب به مساحت 2 هزار و 360 مترمربع با یك میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار احداث شده است.
همچنین مدرسه زنده یاد عباس علیزاده روستای نهرخلج فریدن به مساحت 273 مترمربع با سه كلاس و یك نمازخانه ، با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان به بهره برداری رسید كه 140 میلیون تومان آن یك فرد خیر و بقیه آن از محل اعتبارات اداره كل نوسازی استان اصفهان تامین شده است.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 كیلومتری غرب استان اصفهان واقع است.
9861/ 6022
۰ نفر