۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 83073736
T T
۰ نفر

سخنگوی قوه قضاییه:

حكم اعدام سلطان سكه تایید شد

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 83073736
حكم اعدام سلطان سكه تایید شد

تهران- ایرنا- سخنگوی قوه قضائیه گفت: حكم اعدام وحید مظلومین ملقب به سلطان سكه و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم در دیوان عالی كشور تایید شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای عصر یكشنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی افزود: پرونده این دو مفسد اقتصادی در دیوان عالی كشور مورد رسیدگی قرار گرفت و حكم اعدام آنها تایید شد.
وی افزود: رسیدگی و قطعی شدن حكم این دو مفسد اقتصادی با برگزاری چندین جلسه در دادگاه و بررسی در دیوان عالی كشور حدود یك ماه و نیم به طول انجامید.
اژه ای گفت: دادگاه های ویژه رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی در همه استان ها با قاطعیت و دقت رسیدگی به پرونده ها را ادامه خواهند داد.
معاون اول قوه قضاییه تاكید كرد: به اخلالگران اقتصادی هشدار می دهیم در شرایطی كه دشمن برای فشار معیشتی به مردم ا قدام كرده است از همراهی با دشمن دست بردارند وگرنه شدیدترین احكام در باره آنها اجرا خواهد شد.
وی افزود: در اینجا لازم می دانم از همكاری مردم در این زمینه تشكر كنم و همینطور از ضابطین نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه كه بسیار كمك كردند و اكنون هم كمك می كنند، قدردانی كنم.
محسنی اژه ای اظهار داشت: دادگاه های ویژه در برخی استانها شروع به كار كرده و در بقیه استانها هم شروع به كار خواهد كرد و امیدواریم این رسیدگی ها هشداری برای افراد فرصت طلب باشد تا در وضعیت فشار دشمن به معیشت و اقتصاد مردم رنج مردم را زیادتر و برای خود و هموطنان زحمت ایجاد نكنند.
به گزارش ایرنا وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسم دو متهم پرونده های اخلال در نظام اقتصادی هستند كه در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده های اقتصادی اخیر به ریاست قاضی زرگر به اتهام افساد فی الارض به اعدام محكوم شدند.
این پرونده كه معروف به پرونده باند مظلومین است متهمان دیگری نیز دارد كه آنها به حبس محكوم شدند و بر اساس استجازه اخذ شده از رهبر معظم انقلاب در این پرونده ها احكام دادگاه به جز در موارد صدور حكم اعدام قطعی است.
ارزش ریالی تخلفات این پرونده 14 هزار میلیارد تومان بود.
غلامرضا انصاری، معاون بازرسی و نظارت دیوان عالی كشور نیز در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا در پاسخ به این پرسش كه آیا احكام اعدام وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم در ملاء عام اجرا می شود یا خیر اظهار داشت: در حكم دادگاه در این مورد چیزی نوشته نشده است اما در مجموع بعید می دانم در ملاء عام اجرا شود.
وی افزود: پرونده این دو محكوم به شعبه رسیدگی كننده در دادگاه انقلاب ارسال و از آنجا به واحد اجرای احكام ارسال می شود و پس از فراهم شدن مقدمات و تشریفات لازم احكام صادره اجرا می شود.
اجتمام* ع ی* 1193 * 3063
۰ نفر