۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
کد خبر: 83073811
T T
۰ نفر

درگيري ها در نيجريه 55 كشته برجا گذاشت

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
کد خبر: 83073811
درگيري ها در نيجريه 55 كشته برجا گذاشت

الجزيره-ايرنا-« محمد بخاري » رئيس جمهوري نيجريه امروز يكشنبه گفت، طي هفته گذشته در جريان درگيري ها در استان « كادونا» واقع در شمال اين كشور، 55 نفر كشته شدند.

به گزارش ايرنا ، تارنماي «افريكن وويس ديلي » نوشت، رئيس جمهوري نيجريه تاكيد كرد سوء تفاهم ها را مي توان به صورت مسالمت آميز حل كرد، هيچ دين و فرهنگي تعرض به جان انسان ها را جايز نمي داند.
بخاري از رهبران گروه هاي مختلف خواسته است فرهنگ تسامح و همزيستي مسالمت آميز را ميان مردم ترويج كنند و اجازه ندهند اختلاف نظرها به خشونت منجر شود
رياست جمهوري نيجريه در بيانيه اي اعلام كرد اين درگيري ها ميان جوانان مسيحي و مسلمان در يك بازار درگرفت و رئيس جمهوري اين خشونت ها را محكوم كرد.
«احمد عبدالرحمن » فرمانده پليس استان كادونا نيز گفت،22 مظنون به دست داشتن در اين خشونت ها بازداشت شده اند و استاندار هم از جمعه شب تا اطلاع ثانوي، مقررات منع رفت و آمد شبانه اعلام كرده است.
نيجريه كشوري است در غرب آفريقا. پايتخت آن آبوجا و بزرگ‌ترين شهر آن لاگوس است. جمعيت اين كشور بيش از 195 ميليون نفر و زبان رسمي آن انگليسي است.
نيجريه پرجمعيت‌ترين كشور قاره آفريقا است ونيمي از جمعيت آن كه در شمال اين كشور زندگي مي‌كنند، مسلمان اند و بقيه كه در جنوب، سكونت دارند، مسيحي هستند. نيجريه بزرگترين توليدكننده نفت آفريقا است.
خاورم **2041**