۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83079261
T T
۰ نفر
مظنون ارسال بسته های مشكوك در فلوریدا دستگیر شد

نیویورك- ایرنا- مقامات امنیتی آمریكا روز جمعه گفتند یك مرد مظنون در ارتباط با ارسال بسته های مشكوك پستی به مقامات دمكرات ها در فلوریدا دستگیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسال بسته های مشكوك كه به نظر می رسد حاوی ماده منفجره و یك پودر سفید رنگ است از بامداد چهارشنبه به مقصد منازل هیلاری كلینتون، باراك اوباما و تلویزیون سی ان ان آغاز شد.
این بسته ها همچنین برای جو بایدن معاون اوباما، برخی دیگر از سناتورهای دمكرات، جان برنان رئیس پیشین سیا، هنرپیشه ها، سناتور كوری بوكر و جیمز كلپر مدیر پیشین امنیت ملی آمریكا ارسال شده و تعداد آنها به 12 فقره رسیده است.
این بسته ها كه در فلوریدا و نیویورك به دست آمده اند منجر به انفجار یا آسیب رساندن به كسی نشده اند اما فشار روانی زیادی را همزمان با پیگیری قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی و در آستانه انتخابات میان دوره ای كنگره آمریكا ایجاد كرده است.
برخی منابع خبری دریافت كنندگان بسته های مشكوك را دشمنان ترامپ نامیده اند و همین امر باعث شده است تا مقامات ارشد دمكرات ها انگشت اتهام را متوجه ترامپ كنند كه در سخنرانی های خود نفرت و دشمنی را پراكنده است.
با این حال هنوز جزئیاتی از هویت این مظنون منتشر نشده است.
اروپام*1429