۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83084348
T T
۰ نفر
سازوكار مالی اروپا هفته آینده آغاز به كار می كند

تهران-ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری گفت: مذاكرات با اروپایی ها به خوبی پیش می رود و سازوكار مالی اروپا با ایران (اس پی وی) در هفته آینده كار خود را آغاز می كند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پیام راهپیمایی روز 13 آبان باتوجه به اعمال مرحله دوم تحریم های آمریكا علیه ایران اظهارداشت: آنچه امروز آمریكا دنبال می كند هیچ فرقی با 13 آبان سال 58 ندارد.
وی افزود: تلاش آمریكا برای تحریم فشار بر مردم و نظام جمهوری اسلامی و مقابله با ایران است. ما برای هركدام از فشارها برنامه ریزی كرده ایم و كمیته های مختلفی در وزاتخانه ها و سازمان ها تشكیل شده است.
رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان كرد: همانگونه كه رییس جمهوری اعلام كردند، آنچه قرار بود در 13 آبان اتفاق بیفتد از چند ماه قبل اتفاق افتاده و در این روز شاهد اتفاق جدیدی نخواهیم بود.
واعظی همچنین درمورد همكاری ایران و اتحادیه اروپا تصریح كرد: سازوكار مالی اروپا با ایران (اس پی وی) در هفته آینده شروع می شود و مذاكرات به خوبی پیش می رود، ما نگران نیستیم. طبیعی است كه آنچه طی سال های پیش شاهد بودیم جنگ روانی بود، اكنون هم جنگ روانی و تبلیغات است.
وی یادآور شد: مردم نسبت به گذشته عكس العمل بهتری درباره خبرسازی ها دارند و می دانند كه واقعیت ندارد.

**مراسم اربعین را سیاسی نكنیم
رییس دفتر رییس جمهوری همچنین درمورد برگزاری با شكوه راهپیمایی اربعین حسینی اظهارداشت: دولت نه به عنوان كار اداری كه به عنوان یك كار اعتقادی به برگزاری مراسم اربعین حسینی وارد شد و انتظار داریم گروه های سیاسی از این مراسم بهره برداری سیاسی نكنند.
واعظی درباره جزییات برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) افزود: دولت حدود 7 یا 8 ماه پیش ستاد اربعین را در تهران و استان های ایلام و خوزستان تشكیل داد، بیش از 30 ارگان مختلف درگیر برگزاری مراسم اربعین بودند و زیرساخت های مختلف را فراهم كردند.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این كه وقتی بحث اربعین می شود، ما برگزاری مراسم را وظیفه خودمان می‌دانیم، تصریح كرد: همه مردم ایران و همه شیعیان با همه وجود در این راه گام برمی‌دارند و وظیفه دولت و ارگان‌های مختلف كمك به برگزاری این مراسم است.
واعظی تاكید كرد: سال گذشته هیچ ارزی تخصیص داده نشد اما امسال تلاش كردیم و هماهنگی های لازم با بانك عراقی انجام شد، علاقه مند بودیم دینار های خودمان را به ایران بیاوریم.
وی تصریح كرد: آنها ابتدا گفتند این كار می شود اما روزهای بعد اعلام كردند كه نمی توانند. این حجم وسیعی از زیرساخت ها آماده و خدمت‌رسانی ها انجام شد، نباید اشكال كوچك به وجود آمده را بزرگ كنند و گروه‌های سیاسی وارد شود و سخنرانی و تسویه حساب كنند.
رییس دفتر رییس جمهوری از دولت و مردم عراق به دلیل برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در امنیت كامل تشكر كرد و اظهارداشت: دست اندركاران می دانند كه جابه‌جایی دو میلیون نفر در زمان كوتاه و با امنیت بالا كار بسیار بزرگی است كه خداوند را شاكریم كه با امنیت این مراسم برگزار شد.
واعظی همچنین از مردم ایران بویژه در استان های ایلام و خوزستان به دلیل همكاری در برگزاری این مراسم در ایران و عراق تشكر كرد.

**وزارت تعاون و سازمان برنامه مسئلیت تنظیم بسته های حمایتی را برعهده دارند
وی همچنین درباره حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر و برنامه های در نظرگرفته شده در این زمینه گفت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تنظیم جزییات بسته هایی حمایتی دولت را بر عهده گرفتند.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح كرد: دولت برای كمك و جبران نیازمندی های مواد غذایی كسانی كه فكر می‌كنیم نیازمند هستند این بسته ها را تدارك دیده است و فكر می‌كنم نیمی از مردم كشورمان را شامل شود. این طرح از هفته آینده شروع می شود و به تدریج ادامه می یابد.
واعظی درباره افزایش حقوق كارمندان هم گفت: این كار نیاز به قانون دارد و ما بتوانیم در قانون بودجه به مجلس تقدیم می‌كنیم و اجازه آن را بگیریم، طبق روال در فروردین ماه این كار را انجام می‌دهیم.
رییس دفتر رییس جمهوری درباره اتهامات واهی دانمارك توضیح داد: بلافاصله روز گذشته رییس جمهوری دستور بررسی دقیق دادند. آنچه در خبرها آمده نمی تواند قابل قبول باشد. در آستانه 13 آبان و آغاز تحریم های ادعایی، برخی به دنبال تغییر فضا هستند. روابط ایران و اروپا و مذاكرات برجام به خوبی پیش می رود و عده ای به دنبال وارد ساختن خلل به این روابط هستند.
‌سیام**9402**1336
۰ نفر