نخست وزير رژيم صهيونيستي انتخابات زودهنگام را اشتباه خواند

تهران-ايرنا- بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي كه به سبب شكست در تجاوز اخير به نوار غزه در شرايط دشواري قرار دارد و فروپاشي كابينه وي بعيد نيست، برگزاري انتخابات زودهنگام در سرزمين اشغالي را يك اشتباه دانست.

به گزارش ايرنا، درگيري هاي اخير ميان رژيم صهيونيستي و نيروهاي مقاومت در نوار غزه كه با پذيرش آتش بس از سوي دو طرف متوقف شده است، معادلات سياسي تل آويو را به هم ريخته و نخست وزير اين رژيم را در شرايط دشواري قرار داده است؛ به طوري كه به عقيده كارشناسان، اين رژيم در جريان تجاوز اخير خود به غزه، توان بازدارندگي خود را در برابر حماس از دست داده است.
آويگدور ليبرمن وزير جنگ رژيم صهيونيستي هفته گذشته و در پي مخالفت با برقراري آتش‌ بس در نوار غزه، استعفاي خود را اعلام كرد. پس از آن برخي از احزاب كابينه خواستار برگزاري انتخابات زود هنگام شدند.
در همين حال پايگاه خبري القدس العربي گزارش داد كه نتانياهو روز يكشنبه در آغاز نشست كابينه خود گفت: اسرائيل در شرايط امنيتي حساسي قرار دارد و برگزاري انتخابات زودهنگام غيرضروري و يك اشتباه است.
وي به انتخابات زودهنگام پيشين اشاره و تاكيد كرد كه نتايج آن انتخابات آنگونه كه انتظار مي رفت، نبود؛ بنابرين بايد تلاش كنيم از بروز مجدد اين اشتباهات خودداري كنيم.
قرار است نتانياهو امشب با موشه كحلون وزير دارايي رژيم صهيونيستي و رئيس حزب 'كولانو' ديدار و راه هاي جلوگيري از فروپاشي كابينه فعلي را بررسي كند.
نتانياهو سعي مي كند كه كحلون را براي حمايت نكردن از طرح انتخابات زودهنگام، متقاعد كند.
استعفاي ليبرمن رهبر حزب 'اسرائيل خانه ماست' از كابنيه تل آويو، بحران سياسي بي‌سابقه ‌اي را براي نتانياهو ايجاد كرده و وي را در موقعيت دشوار قرار داده است.
از سوي ديگر، رسانه هاي صهيونيستي گزارش دادند كه نتانياهو قصد دارد نفتالي بينت رهبر حزب بيت يهودي (خانه يهودي) را تا نوامبر 2019 ( آبان/ آذر 98) به عنوان وزير جنگ منصوب كند.
اين در حالي است كه پايگاه صهيونيستي 'واللا' روز گذشته (شنبه) در مطلبي يحيي سنوار رهبر جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) را تنها پيروز درگيري هاي اخير در غزه دانست و نوشت: سنوار كابنيه رژيم اسرائيل و بنيامن نتانياهو نخست وزيرش را سرنگون كرد.
يكي از ويژگي هاي تنش اخير ميان رژيم صهيونيستي و حماس، قدرت نمايي توان موشكي گروه هاي مقاومت در غزه است كه همين مساله توان بازدارندگي آن را در جلوگيري از طولاني شدن جنگ و ضربات اسرائيل به اين منطقه، بالا برده است.
پس از تجاوز شامگاه يكشنبه (20 آبان ماه) گروهي از كماندوهاي ارتش اين رژيم به منطقه اي در شرق خان يونس و ترور 'نور بركه' از فرماندهان گردان هاي شهيد عزالدين قسام، درگيري هاي شديد ميان دو طرف آغاز شد.
پس از لو رفتن عمليات، نيروهاي مقاوت با نظاميان صهيونيست درگير شدند و در اقدامي تلافي جويانه، شهرك هاي صهيونيست نشين را با موشك هاي خود هدف قرار دادند.
مقاومت اسلامي در پاسخ به تهاجم صهيونيست‌ ها، از موشك هدايت‌ شونده ضدتانك «كورنت» استفاده كرد تا به طرف صهيونيستي گستردگي تسليحات خود را يادآوري كند.
خاورم**9329**شبس**1613