۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۲
کد خبر: 83111941
T T
۰ نفر
ثبت‌نام الكترونیكی كارت سوخت از فردا آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- ثبت‌نام مالكان خودرو ‌و موتورسیكلت فاقد كارت سوخت از فردا (دوشنبه) ساعت 8 صبح به ‌صورت الكترونیكی در سامانه خدمات دولت همراه و اپلیكیشن خدمات دولت آغاز می‌شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام كرد: «ثبت نام مالكان خودرو ‌و موتورسیكلت فاقد كارت سوخت، به‌صورت الكترونیكی در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و اپلیكیشن خدمات دولت همراه، با نصب آن در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
ورود به سامانه‌های اینترنتی براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالكان خودرو، انجام و از فردا با شماره 99 آغاز می‌شود.
در هیچ یك از مراحل ثبت نام، چه به ‌صورت حضوری در دفاتر پلیس +10 و چه به‌ صورت اینترنتی، نیازی به ارائه رمزهای كارت‌های بانكی نیست».
این شركت پیش از این، از قطعی شدن بازگشت كارت سوخت خبر داده بود و ضرب‌الاجل 21 روزه‌ ای از سوم تا 24 آذر برای ثبت‌نام كارت سوخت المثنی برای مالكانی كه فاقد كارت كارت سوخت، تعیین كرده بود.

**روش‌های ثبت نام كارت سوخت
سه روش برای ثبت‌نام كارت سوخت المثنی معرفی شده كه روش نخست، ثبت نام مالكان خودرو یا موتور سیكلت فاقد كارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 بود كه از دیروز (شنبه)، سوم آذرماه با ارائه مدارك لازم طبق ضوابط جاری آغاز شد.
روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست كارت سوخت‌المثنی و ثبت اطلاعات است كه این سامانه از پنجم آذر، در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.
روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیكیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست كارت سوخت المثنی از فرداست.
بر اساس این گزارش، خودروهای نو شماره، دارای كارت سوخت بوده و كافی است مالكان آن‌ها برای دریافت كارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه كنند.
به گزارش ایرنا، استفاده از كارت سوخت شخصی با هدف مدیریت بهینه توزیع سوخت در كشور الزامی می شود و شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، 28 آبان، در نخستین اطلاعیه رسمی خود اعلام كرد: به ‌منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده كه تحویل بنزین به خودروها و موتورسیكلت‌ها، از تاریخی كه متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً با استفاده از كارت سوخت انجام شود.
شامگاه جمعه دوم آذر نیز شركت ملی پخش فرآورده های نفتی، دومین اطلاعیه رسمی خود را در این زمینه با موضوع چگونگی ثبت نام كارت سوخت المثنی صادر كرد.
اقتصام **1070** 1055
۰ نفر