۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83119568
T T
۰ نفر
تعیین شروط ائتلاف سعودی قبل از مذاكرات مانع صلح است

تهران- ایرنا- 'محمد علی الحوثی' رئیس كمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله گفت: تعیین هرگونه شرط از سوی ائتلاف سعودی قبل از برگزاری مذاكرات طرف های یمنی كه قرار است اوایل دسامبر( آذر/دی) برگزار شود مانع تراشی در برابر تلاش های فرستاده سازمان ملل برای برقراری صلح است.

به گزارش روز یكشنبه خبرگزاری اسپوتنیك ،الحوثی در صفحه توئیتر خود نوشت : من فكر می كنم فرستاده سازمان ملل پس از خواندن گزارش شكست دوره های قبلی مذاكرات، اینك به خوبی می داند وضع هرگونه شرط از سوی ائتلاف سعودی ، اماراتی، آمریكایی وهم پیمانان آنها قبل از برگزاری مذاكرات هدفی جز تكرار مانع تراشی های گذشته ندارد كه موجب شكست مذاكرات قبلی شد.
وی تكرار مانع تراشی ها را از سوی دشمن با هدف ناكام گذاشتن تلاش های فرستاده سازمان ملل دانست.
'فضل ابو طالب' عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفت وگوی اختصاصی با اسپوتنیك گفت كه این جنبش دعوتنامه شركت در مذاكرات صلح یمن را كه قرار است هفته جاری در سوئد برگزار شود دریافت كرده است.
قرار بود مذاكرات میان طرف های یمنی در ژنو سپتامبر گذشته ( شهریور/مهر) آغاز شود كه ائتلاف سعودی اماراتی آمریكایی با مانع تراشی بر سر راه سفر اعضای هیات انصار الله و ندادن مجوز به هواپیمای عمانی برای انتقال اعضای هیات، موجب عدم حضور آنها در مذاكرات شد.
تداوم حملات هوایی، زمینی و دریایی ائتلاف سعودی به یمن موجب وقوع بدترین بحران انسانی جهان در این كشور شده است به طوری كه 22 میلیون تن یعنی 75 درصد جمعیت این كشور نیازمند كمك های بشر دوستانه هستند این در حالی است كه 8.4 میلیون تن از مردم این كشور نمی دانند وعده غذایی بعدی خود را چگونه بدست آورند.
بر اثر جنگ تجاوزكارانه ائتلاف سعودی به یمن تاكنون حدود 40 هزار شهروند یمنی از جمله حدود 11 هزار كودك و زن كشته و زخمی شده اند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند كشور عربی و با كمك و چراغ سبز آمریكا، حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این كشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

** تقدیر از نقش رسانه های یمنی در مقابله با متجاوزان

'ضیف الله الشامی' وزیر اطلاع رسانی یمن روز گذشته از نقش مهم رسانه های این كشور در مقابله با دشمن متجاوز و انعكاس جنایات وحشیانه عربستان در حق مردم یمن تقدیر كرد.
وی در مراسمی با تشكر از اصحاب رسانه به دلیل مقابله جدی با دشمن به توقف پخش برنامه های شبكه خبری المسیره از نایل ست توسط دشمن سعودی اشاره نمود كه با اعلام همبستگی 15 رسانه داخلی ودهها رسانه خارجی مواجه شد به طوری كه دشمن مجبور به پخش دوباره آن شد.
خاورم** 1453*1049
۰ نفر