۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۲۱:۲۵
کد خبر: 83126039
T T
۰ نفر
بمباران متجاوزان به يمن با شدت ادامه دارد

تهران - ايرنا - سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفت:همزمان با دومين روز مذاكرات صلح در سوئد، حملات ائتلاف متجاوزان و مزدوران آن ها به مناطق مختلف يمن با شدت ادامه دارد.

به گزارش شبكه المسيره، سرتيپ 'يحيي سريع' روز جمعه افزود: جنگنده هاي ائتلاف سعودي – آمريكايي در 19 نوبت مناطق مختلف يمن را هدف قرار دادند و مزدوران آن ها نيز همزمان حملات موشكي و توپخانه اي شديدي به مناطق مسكوني داشتند.
وي اضافه كرد: جنگنده هاي متجاوزان روز جمعه در 13 نوبت مناطق رازح، باقم و الملاحيط استان صعده و چهار نوبت مناطق هم مرز با نجران را هدف قرار دادند.
سريع گفت: منطقه نهم نيز امروز دو بار شاهد بمباران جنگنده هاي ائتلاف متجاوزان بود كه به كشته يا زخمي شدن شماري از شهروندان منجر شد.
وي بيان داشت: مزدوران عربستان نيز به حملات موشكي و توپخانه اي خود در بخش هاي الدريهمي و التحيتا و برخي از محله هاي مسكوني شهر الحديده شدت دادند و خسارت هايي را به منازل و اموال شهروندان وارد كردند.
سخنگوي نيروهاي مسلح يمن تصريح كرد: ارتش و نيروهاي مسلح يمن حمله مزدوران عربستان به بخش نهم استان صعده را ناكام گذاشتند و ده ها نيروي متجاوز در اين حمله كشته يا زخمي شدند.
سريع اضافه كرد: در اين حمله هفت نفربر زرهي دشمن منهدم و سرنشين هاي آن ها كشته يا زخمي شدند.
وي بيان كرد: براساس اطلاعات رسيده ده ها جنازه مزدوران و 25 زخمي به بيمارستان هاي استان مارب منتقل شده است و ده ها جنازه آن ها همچنان در جبهه نهم باقي مانده است.
سريع افزود: 14 مزدور دشمن نيز در جبهه قانيه در استان بيضا پس از ورود به يك ميدان مين كشته شدند.
چهارمين دور از مذاكرات صلح يمن از روز پنجشنبه با حضور طرف هاي يمني به همراه «مارتين گريفيث» نماينده ويژه سازمان ملل متحد در استكهلم سوئد به مدت يك هفته آغاز شد.
اين دور از مذاكرات كه قرار بود، ششم سپتامبر (15 شهريور) در ژنو سوئيس برگزار شود، با كارشكني سعودي و امارات به تعويق افتاد.
دور نخست و دوم اين مذاكرات سال 2015 (94) به ترتيب در شهرهاي ژنو و بيل سوئيس و دور سوم آن سال 2016 (95) به مدت سه ماه در كويت برگزار شد كه آن هم با كارشكني كشورهاي ائتلاف از جمله عربستان و امارات كار به جايي نبرد.
شبك**6116**1392
۰ نفر