۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83127005
T T
۰ نفر
فعاليت يك كنيسه يهودي در امارات پس از سه سال علني شد

تهران - ايرنا - همزمان با افزايش روند عادي سازي روابط ميان امارات و رژيم صهيونيستي، رسانه ها از وجود يك كنيسه در امارات خبر دادند كه سرانجام پس از گذشت سه سال فعاليت هاي خود را علني كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه فرامنطقه اي 'راي اليوم'، اين كنيسه سه سال پيش با اطلاع مقام هاي اماراتي از سوي شماري از تاجران يهودي كه برخي از آنان را صهيونيست هاي ساكن در امارات تشكيل مي دهند، در دوبي ساخته شد.
ناظران بين المللي، ساخت اين كنيسه را گامي رو به جلو در عادي سازي و گسترش روابط ميان كشورهاي عربي به خصوص امارات با رژيم صهيونيستي ارزيابي كردند.
اين نخستن اقدام در عادي سازي روابط ميان امارات و رژيم صهيونيستي محسوب نمي شود، اكتبر گذشته «ميري رگو» وزير ورزش و فرهنگ رژيم صهيونيستي به همراه تيم جودوي اسراييل در مسابقات جهاني اين رشته در امارات حضور پيدا كرد و ضمن بازديد از مسجد جامع ابوظبي با برخي از مقام هاي اين كشور ديدار و ملاقات داشت.
در اين مسابقات اتفاق بي سابقه اي هم رخ داد، پس از كسب مدال طلاي مسابقات قهرماني جودو از سوي يك جودوكار اسراييلي، سرود رژيم صهيونيستي براي نخستين بار در خاك يك كشور اسلامي نواخته شد.
در ابتداي سپتامبر گذشته نيز تيم واليبال زنان امارات با تيم زنان رژيم صهيونيستي به رقابت پرداخت و پيش از آن نيز تل‌آويو ميزبان دوچرخه ‌سواراني از امارات و بحرين بود.
چندي قبل يكي از اعضاي كميته مركزي جنبش ملي آزادسازي فلسطين (فتح) با انتقاد از تلاش برخي كشوهاي عربي براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي، گفت: اقدام اين كشورها به منزله كودتاي عليه خودمان است
عادي سازي روابط ابوظبي و تل آويو تنها به اين موارد محدود نمي شود، بلكه دو طرف در رزمايش هاي نظامي مختلفي كه پيش از اين در كشورهاي ديگر برگزار شده است، مشاركت داشته اند.
خاورم**9469*1586