۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83132346
T T
۰ نفر
پرسپوليس و تراكتورسازي به جريمه نقدي محكوم شدند

تهران- ايرنا- كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي خود را درباره ديدار تيم هاي پرسپوليس و تراكتورسازي صادر كرد كه براين اساس هر دو تيم به پرداخت 100 ميليون ريال جريمه محكوم شده و از بابت تكرار تخلفات تماشاگرانشان به برگزاري بدون تماشاگر تهديد شده اند.

به گزارش ايرنا از فدراسيون فوتبال، ديدار تيم هاي فوتبال تراكتورسازي تبريز و پرسپوليس تهران برگزار و از سوي تماشاگران تيم پرسپوليس تهران تخلفاتي مبني بر فحاشي تماشاگران به بازيكن تيم مقابل رخ داد. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تيم پرسپوليس را به جريمه نقدي 100 ميليون ريالي محكوم كرد.
همچنين تيم تراكتورسازي تبريز نيز به دليل فحاشي تماشاگرانش به تيم مقابل بايد جريمه نقدي 100 ميليون ريالي پرداخت كند.
كميته انضباطي همچنين كاظم محمودي، سرپرست تيم تراكتورسازي تبريز را نيز به دليل اعتراض مكرر به داور بازي كه منجر به اخراجش شد، به توبيخ كتبي محكوم كرد.
كميته انضباطي اعلام كرد اگرچه با تجويز مقررات انضباطي و با توجه به دفعات ارتكاب تخلف از سوي تماشاگران هر دو تيم، كميته انضباطي مي تواند اين تيم ها را به انجام مسابقه خانگي بدون حضور تماشاگران خودي محروم كند.
اين كميته اعلام كرده است كه از اعمال محروميت براي تماشاگران تيم هاي پرسپوليس و تراكتورسازي خودداري و بر جريمه نقدي بسنده كرده هرچند كه اين اقدام به معناي رويه كميته و توسل به جريمه نقدي در موارد بعدي نيست.
براساس اين گزارش كميته انضباطي به مسئولين هر دو باشگاه تذكر داده است كه با اعمال تمهيدات و نظارت لازم موجباتي را فراهم كنند تا از بروز تخلفات تماشاگران كه سبب خدشه به محيط ورزشگاه ها و دلسردي علاقمندان واقعي فوتبال مي باشد، جلوگيري كنند و در غير اين صورت به هر ميزان كه ضروري باشد، مسابقات تيم ها با استفاده از مقررات انضباطي با حكم كميته انضباطي بدون حضور تماشاگران برگزار و ضمن آن جريمه نقدي حداكثري تعيين خواهد شد.

** جريمه نقدي ماشين سازي، پديده و سپاهان
بنا به اعلام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، ديدار تيم هاي ماشين سازي تبريز و سپاهان اصفهان در حالي برگزار شد كه تماشاگران تيم ماشين سازي تبريز اقدام به فحاشي به يكي از تيم هاي حاضر در ليگ برتر و اهانت به داور مسابقه كردند. اين تيم به پرداخت 50 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
ضمن اينكه رضا مرادي، مربي تيم ماشين سازي تبريز به دليل اعتراض به داور كه سبب التهاب در ورزشگاه و اخراج وي شد و اهانت به تيم داوري، به يك جلسه محروميت از همراهي تيم خود محروم شد و بايد 10 ميليون ريال جريمه نقدي پرداخت كند.
يوسف بخشي زاده، مربي تيم ماشين سازي تبريز به دليل اعتراض هاي مكرر و تحريك تماشاگران كه منجر به اخراج وي شد، به يك جلسه محروميت از همراهي تيم خود محروم است و بايد 10 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرده است كه خالد شفيعي، بازيكن تيم سپاهان پس از اتمام مسابقه و اعتراض مكرر به داور كه باعث تحريك تماشاگران خودي شد، به توبيخ كتبي محكوم شد.
تيم سپاهان اصفهان به دليل فحاشي تماشاگرانش به داور بازي بايد 100 ميليون ريال جريمه نقدي پرداخت كند.
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تاكيد كرد: با بررسي دفاعيه تيم سپاهان اصفهان مبني بر استعلام اخذ شده از كانون هواداران باشگاه و عوامل ذيربط در خصوص عدم تخلف و فحاشي از سوي تماشاگران تيم سپاهان، حسب ماده 96 مقررات انضباطي اصل بر صحت گزارشات مقامات رسمي است ضمن آنكه باشگاه در جهت صحت ادعا و مدارك و مستنداني ارسال نداشته است.
ديدار تيم هاي پديده مشهد و سايپا تهران برگزار و از سوي تماشاگران تيم پديده مشهد تخلفاتي مبني بر اهانت به تيم مقابل و هوادارانش رخ داد. اين تيم به پرداخت 50 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
ورزشي**م.ت**9129
۰ نفر