۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۶:۴۱
کد خبر: 83132845
T T
۰ نفر
انصار الله: برای برقراری آتش بس دریمن پیشرفت های خوبی داشتیم

تهران- ایرنا- «محمد عبدالسلام» رئیس هیات صنعا (انصارالله) در مذاكرات صلح كه از پنجشنبه گذشته در استكهلم سوئد درحال برگزاری است، گفت: در خصوص برقراری آتش بس در برخی مناطق یمن به پیشرفت های خوبی دست یافتیم.

به گزارش ایرنا، عبدالسلام چهارشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با شبكه تلویزیونی المسیره تصریح كرد: هیأت ملی (هیات انصارالله) برای بررسی كاهش درد و رنج شهروندان یمنی در تمامی زمینه ها آمادگی داشته است.
عبدالسلام درباره تبادل اسیران میان انصارالله و هیأت دولت مستعفی و مورد حمایت عربستان نیز گفت: این موضوع از آغاز مذاكرات مورد قبول ما بود، اما فهرست هیأت مقابل دارای نواقص بسیاری است.
سخنگوی انصارالله یمن تصریح كرد: این توافق، شامل آزادی تمامی اسیران حتی یمنی های دربند در زندان های عربستان و امارات است. بر این اساس، آزادی تمامی زندانیان ما در برابر زندانیان طرف مقابل خواهد بود.
رئیس هیأت مذاكره كننده انصارالله یمن در خصوص طرح ابتكاری سازمان ملل متحد درباره استان الحدیده در غرب این كشور نیز گفت: طرف مقابل، الحدیده را هدف حملات خود قرار داده و ما به تمامی توجیهات آنان در این مورد پاسخ دادیم.
عبدالسلام ادامه داد: حضور نیروهای بیگانه در خاك یمن، مخالف قانون اساسی و قطعنامه های شورای امنیت است و مناطق اشغال شده در اختیار نیروهای خارجی مانند نیروهای انگلیسی، عربستانی و اماراتی قرار دارد نه نیروهای موسوم به دولت قانونی.
وی گفت: هیچ طرف یمنی نمی پذیرد كه نیروهای بیگانه در كشورش حضور داشته باشند.
رئیس هیات مذاكره كننده انصارالله همچنین به برخی پیشرفت ها در مذاكرات در خصوص مسائل اقتصادی اشاره كرد و گفت: پیش نویس طرح ابتكاری در این زمینه قابل قبول است، هرچند نیاز به اصلاحات دارد.
اظهارات رئیس هیأت مذاكره كننده انصارالله پس از آن بیان می شود كه طرف ‌های یمنی مذاكره‌ كننده در نشست صلح سوئد درباره از سرگیری صادرات نفت و گاز از این كشور توافق كردند.
چهارمین دور مذاكرات صلح یمن پنجشنبه گذشته با میانجیگری گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استكهلم سوئد آغاز شد.
ریاست هیأت مذاكره كننده انصارالله را عبدالسلام و ریاست هیأت دولت مستعفی (هیأت ریاض) را «خالد الیمانی» وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن برعهده دارند.
شبس**9363**1613