۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
کد خبر: 83136630
T T
۰ نفر
80 رتبه نخست كنكور وارد دانشگاه علوم پزشكی تهران شدند

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران از پذیرفته شدن 80 رتبه نخست كنكور امسال در این دانشگاه خبر داد و گفت: این افراد سرمایه های خوب كشور هستند و باید بهترین شرایط را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عباسعلی كریمی روز یكشنبه در ششمین مراسم تجلیل از برگزیدگان مسئولیت پذیر اجتماعی و خیرین حوزه سلامت كه در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت پذیری اجتماعی نیازی است كه در جامعه امروز ما و در همه زمان ها احساس می شود.
وی ادامه داد: مسئولیت پذیری اجتماعی در جوامع پیشرفته جزو یكی از شاخصه های مهم به حساب می آید تا جایی كه حتی در دانشگاه های دنیا یكی از معیارهای جذب هیات علمی، داشتن پیشینه كار اجتماعی و عام المنفعه است.
رئیس دانشكده علوم پزشكی دانشگاه تهران افزود: مسئولیت پذیری اجتماعی در كنار مسئولیت پذیری فردی و شخصی، پذیرفتن مسئولیتی اجتماعی است.
كریمی با اشاره به قدیمی شدن ساختمان خوابگاه های دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: دانشگاه تهران چهار خوابگاه وقفی دارد كه تاكنون حدود 10 هزار دانشجو دانشگاه تهران در این خوابگاه ها زندگی كرده اند و حالا با گذشت 50 سال این خوابگاه ها قدیمی شده و دانشگاه به تنهایی توان و بودجه لازم برای بازسازی را ندارد و به همین دلیل دست یاری به سمت دوستانی كه قادر به كمكمان هستند دراز می كنیم.
سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور نیز در این مراسم گفت: اگر در قرآن و روایات بگردیم به دو موضوع بندگی خدا و خدمت به مردم بر ای كمال انسان ها اشاره شده است.
وی ادامه داد: ذكات به معنی عام كلمه یعنی انفاق و خدمت به مردم در آن مفهوم مهمی دارد. خدمت به مردم برای پشتیبانی مردم و حمایت از آنها برای داشتن زندگی بهتر، سلامت و درمان، اطعام، پوشش و آموزش تحصیلات خدمت به مردم محسوب می شود.
خاموشی با اشاره به یكی از وجوه جامعه اسلامی كه از ویژگی های آن خلوص در كنار خدمت رسانی به مردم است، گفت: فردی كه خدمت می كند باید با خلوص این كار را انجام داده و از فرد خدمت گیرنده نباید توقعی داشته باشد.
وی ادامه داد: سازمان اوقاف یكی از مهم ترین سازمان هایی است كه باید در جمع خیرین باشد. سهم وقف در بهداشت و درمان باید ارتقا پیدا كند و این مسیر را بهتر از گذشته طی كنیم.
اجتمام*ف.ش*1193
۰ نفر