۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83138013
T T
۰ نفر

اردن از تداوم شهرك سازی صهیونیست ها انتقاد كرد

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83138013
اردن از تداوم شهرك سازی صهیونیست ها انتقاد كرد

تهران-ایرنا- «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با انتقاد از صهیونیست ها برای احداث شهرك های جدید در كرانه باختری گفت: این امر باعث افزایش تنش ها و خشونت ها در اراضی فلسطین می شود.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، الصفدی امروز با صدور بیانیه ای، تصمیم جدید كابینه رژیم اسرائیل برای ساخت واحد های مسكونی جدید و قانونی كردن هزاران خانه ای كه به صورت غیرقانونی در كرانه باختری ساخته شده را محكوم كرد.
وی یادآورشد كه این اقدام تنش ها در فلسطین را افزایش می دهد.
وزیر خارجه اردن تاكید كرد كه تداوم شهرك سازی های اسرائیل، نقض قوانین بین المللی بوده و همه فرصت های پیش رو برای حل اختلاف ها و ایجاد سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را از بین می برد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز گذشته (یكشنبه) از تلاش رژیم صهیونیستی برای قانونی كردن 80 درصداز شهرك هایی كه به صورت غیرقانونی در اراضی فلسطینی واقع در كرانه باختری احداث شده، خبر داد.
وزیر خارجه اردن گفت: شهرك سازی یك تلاش یكجانبه از سوی اسرائیل و كاملا غیرقانونی است.
الصفدی ادامه داد: جامعه جهانی باید به مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود در قبال این تصمیم تل آویو عمل كند و اسرائیل را برای توقف همه اقدام های غیرقانونی خود در حق فلسطینی ها تحت فشار قرار دهد.
مقام اردنی گفت: این اقدام ها تنها خشونت و تنش را بیشتر می كند كه تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در پی عملیات فلسطینی ها علیه صهیونیست ها در كرانه باختری، دستور داد تا 82 واحد مسكونی جدید در شهرك صهیونیستی «عوفرا» و نیز دو شهرك صنعتی جدید در نزدیكی شهرك های «آونی حیفیتس» و «بیتارعلیت» احداث شود.
با وجود تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و محكومیت شهرك سازی و مصادره اراضی فلسطینی ها، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها نتانیاهو همواره اعلام كرده اند كه به این قطعنامه ها پایبند نخواهند ماند.
روند توسعه شهرك سازی و مصادره اراضی مردم مظلوم فلسطین در دوران زمامداری 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریكا نه تنها متوقف نشد، بلكه در سایه حمایت های بی دریغ وی از رژیم تل آویو و سكوت شرم آور رهبران عرب، افزایش بی سابقه ای داشته است.
شبد**خاورم**9329**
۰ نفر