۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83140409
T T
۰ نفر
پيام تسليت وزير آموزش‌وپرورش به بازماندگان دانش آموزان زاهداني

تهران- ايرنا- وزير آموزش‌وپرورش در پي حادثه آتش‌سوزي در دبستان اسوه حسنه شهر زاهدان و فوت تعدادي از دانش آموزان پيام تسليتي صادر كرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش، متن پيام سيد محمد بطحايي به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
خبر درگذشت دانش آموزان عزيزم در سانحه آتش‌سوزي دبستان اسوه حسنه شهر زاهدان موجب اندوه و تأسف فراوان اينجانب و جامعه فرهنگيان شد ،با نهايت تألم و تأثر اين واقعه جانكاه را به حضور خانواده‌هاي داغ ديده اين عزيزان تسليت عرض مي‌كنم و ضمن ابراز همدلي و همدردي خود با همكارانم براي بازماندگان اين مصيبت بزرگ از خداوند مهربان شكيبايي و صبر جميل خواستارم.
صبح روز گذشته/سه شنبه/ يك واحد آموزشي پيش دبستاني و دبستان غير انتفاعي در خيابان مصطفي خميني 23 زاهدان طعمه حريق شد كه در آن چهار دانش آموز اين مدرسه دخترانه به نام هاي مونا خسروپرست، صبا عربي، مريم نوكندي و يكتا ميرشكار دچار سوختگي بالاي 90 درصد شدند كه تاكنون سه نفر از آنان به نام هاي مونا خسرو پرست، صبا عربي و يكتا ميرشكار جان خود را از دست داده اند.
پيكر اين سه دانش آموز پايه اول حادثه آتش سوزي دبستان دخترانه اسوه حسنه زاهدان امروز/چهارشنبه/ تشييع و خاكسپاري شد.
معاون پارلماني و حقوقي وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار حوزه آموزش ايرنا گفت: در پي وقوع حادثه دلخراش آتش سوزي در دبستان اسوه حسنه در زاهدان، مجوز اين مدرسه تعليق شد.
اميرعلي نعمت الهي اظهار داشت: مدرسه پيش دبستاني و دبستاني غيردولتي ناحيه 2 زاهدان فاقد گواهي استحكام بنا از اداره كل تجهيز و نوسازي استان زاهدان بود و به نوعي دچار قصور و تخلف شده است كه علاوه بر اقدامات قضايي توسط دادستان زاهدان، از لحظات اوليه حادثه نيز حسب دستور و پيگيري وزير آموزش و پرورش بلافاصله نماينده ويژه وي به منطقه اعزام شد و در حال بررسي است.
1883**1440
۰ نفر