۲ دی ۱۳۹۷، ۸:۰۱
کد خبر: 83143815
T T
۰ نفر
ترامپ: فرستاده واشنگتن در ائتلاف ضد داعش را نمي شناسم

تهران - ايرنا - دونالد ترامپ خود را رئيس جمهوري محبوب آمريكا ناميد و ضمن دفاع دوباره از خروج نيروهايش از سوريه، به «برت مك گورك» فرستاده واشنگتن در ائتلاف ضدداعش حمله لفظي كرد و گفت كه اين مقام دولتي را نمي شناسد.

به گزارش يكشنبه ايرنا، ترامپ در رشته توئيتي نوشت: من در انتخاباتي كه گفته مي شود يكي از بزرگترين هاي همه دوران بوده است، به اين مبنا پيروز شدم تا كشور را از جنگ هاي خارجي بي پايان و پرهزينه خارج كنم. همچنين بر مبناي ايجاد مرزهاي قوي كه كشور را امن نگه دارد پيروز شدم. ما براي مرزهاي كشورهاي ديگر مبارزه كرديم اما براي مرزهاي خود مبارزه نمي كنيم.
تصميم او به خروج از سوريه با انتقاد رسانه ها مواجه شد و «جيمز متيس» وزير دفاع و «مك گورك» در اعتراض به اين تصميم استعفا دادند.
ترامپ در انتقادي شديد از مك گورك نوشت: برت مك گورك كه من نمي شناسمش، سال 2015 توسط باراك اوباما منصوب شد. قرار بود كه ماه فوريه سمتش را ترك كند اما پيش از ترك سمت، استعفا داد. اخبار جعلي از اين مساله هيچ و پوچ مساله بزرگي ساخته است.
وي در حمايت از تصميم خود اظهار داشت: اگر پس از نابودي داعش در سوريه، هر كسي غير از رئيس جمهوري محبوب شما دونالد ترامپ اعلام كرد كه نيروهايمان را (سالم و سرحال) به خانه برمي گردانيم آن فرد محبوبترين قهرمان در آمريكا خواهد بود.
ترامپ همچنين به استعفاي متيس و روابط خود با او پرداخت و نوشت: رئيس جمهور ترامپ به طرز بدي جيمز متيس را اخراج كرد. من به او شانس دوباره دادم. برخي فكر مي كردند نبايد اين كار را مي كردم اما خودم فكر مي كردم كه بايد اين كار را بكنم. ارتباط جالبي داشتيم. اما همه منابعي را كه واقعا هرگز نداشت در اختيارش گذاشتم.
رئيس جمهوري آمريكا خطاب به متحدان واشنگتن نيز هشدار داد: متحدان بسيار مهم هستند اما نه وقتي كه از آمريكا بهره جويي مي كنند.
شبك**9423**1392
۰ نفر