۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83146818
T T
۰ نفر
كشور نیازمند 1400 ایستگاه لرزه نگاری است

كرمان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران كشور با اشاره به زلزله خیز بودن كشورمان گفت : برای رصد دقیق زمین لرزه در مناطق مختلف به یك هزار و 400 ایستگاه لرزه نگاری نیاز داریم .

به گزارش ایرنا ، اسماعیل نجار روز سه شنبه در آیین افتتاح مركز مانیتورینگ و شبكه بیسیم (رادیو ترانك) استان كرمان افزود: برخی استانهای كشور از جمله كرمان زلزله خیز بوده و با حوادث متعددی روبرو است كه می طلبد برای تجهیز این استان به سامانه های به روز مدیریت بحران اقدامات اساسی انجام گیرد .
مشاور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات هم در این آئین با اشاره به اینكه كرمان از استان های بحرانی كشور به شمار می رود، گفت: در سال های اخیر نیز اتفاقات زیادی در این استان رخ داده است.
صادق بیك پور افزود: برای راه اندازی شبكه رادیو ترانك در استان كرمان حدود 15 میلیارد تومان هزینه ریالی و یك میلیون دلار هزینه ارزی انجام شده است.
وی خاطرنشان كرد: در فاز نخست شبكه رادیو ترانك، 32 شهر و 2 هزار و 414 روستا تحت پوشش این شبكه قرار گرفته اند و در فاز دوم نیز 45 شهر ، سه هزار و 897 روستا و پنج هزار و 498 كیلومتر از راه های استان تحت پوشش قرار می گیرند.
صادق بیك پور ادامه داد : در دولت تدبیر و امید اقدامات مهمی از جمله احصای نقشه خطرپذیری در حوزه ارتباطات، پایداری شیكه ها و خطوط اختصاصی مدیریت بحران و تسریع در راه اندازی شبكه رادیوترانك كشور پیگیری شده است.
وی با بیان اینكه تسریع در راه اندازی شبكه رادیوترانك كمك زیادی به مدیران كرده است، گفت: با تداوم این كار، كمك بیشتری به مدیران برای مدیریت بحران های احتمالی انجام می شود.
7440/7437/ 5054
۰ نفر