۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 83148793
T T
۰ نفر
پاكستان يكي از شروط صندوق بين المللي پول را پذيرفت

اسلام آباد - ايرنا - دولت پاكستان به منظور دريافت وام از صندوق بين المللي پول (IMF)، يكي از شرايط اين صندوق مبني بر افزايش تعرفه هاي برق را پذيرفت.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ايرنا از تارنماي خبري «نيوز پاكستان»، يك منبع آگاه خبري اعلام كرده است كه دولت پاكستان و صندوق بين المللي پول در راستاي تحقق پرداخت وام اين صندوق به دولت اسلام آباد، به توافق در دو مورد ديگر از چهار خواسته اعضاي صندوق بين المللي پول نزديك شده اند.
يكي از شروطي كه صندوق بين المللي پول از دولت اسلام آباد درخواست كرده است، واقعي شدن نرخ برابري دلار با پول ملي اين كشور است كه به گواه كارشناسان، پذيرش اين خواسته، كاهش بي سابقه ارزش روپيه را به همراه دارد.
افزايش ميزان ماليات از چهار هزار و 400 ميليارد روپيه به 4 هزار و 700ميليارد روپيه يكي ديگر از خواسته‌هاي صندوق بين‌المللي پول از دولت پاكستان است.
صندوق بين المللي پول (IMF) همچنين از دولت اسلام آباد خواسته است تا سود وام هاي بانكي را تا سقف 13 درصد افزايش دهد كه اين درخواست از سوي دولت اسلام آباد رد شده است.
به گزارش ايرنا، اجراي اين درخواست ها درحالي از دولت اسلام آباد خواسته شده است كه ايالات متحده آمريكا اعلام كرده بود كه ارائه وام صندوق بين‌المللي پول به پاكستان، منوط به همكاري اين كشور با دولت واشنگتن در رابطه با صلح افغانستان است.
به گفته منابع وزارت دارايي پاكستان، در دور جديد مذاكرات هيات پاكستاني و صندوق بين المللي پول(IMF)، نفوذ و سلطه آمريكا در اين صندوق، از سخنان هيات صندوق بين المللي پول قابل مشاهده بود.
بر اساس اين خبر، به مقامات پاكستاني با ارسال پيامي گفته شده است كه، براي دريافت وام از صندوق بين المللي پول(IMF)، اين كشور بايد شرط هاي آمريكا، مخصوصا شرط آن در رابطه با همكاري پاكستان با آمريكا در زمينه صلح در افغانستان را بپذيرد.
مقامات آمريكايي نيز با سفر خود به پاكستان به دولت اين كشور گفته اند كه، بايد در زمينه صلح افغانستان با آمريكا همكاري كرده و طالبان نيز به ميز مذاكرات دعوت شود.
پس از شكست دور نخست مذاكرات اسلام آباد و اعضاي صندوق بين المللي پول (IMF) براي پرداخت وام به پاكستان، مسئولان اين كشور دور جديد مذاكرات را از شانزدهم آذرماه گذشته به شكل ويديو كنفرانس با مديران صندوق آغاز كردند.
دولت جديد پاكستان به رهبري «عمران خان»، ميراث دار مشكلات اقتصادي بسيار زيادي است كه حل و فصل آن در اولويت هاي اين دولت قرار دارد.
شبد**6125**9122