۷ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۴
کد خبر: 83150399
T T
۰ نفر

شرط اردوغان برای دست كشیدن از سوریه

۷ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۴
کد خبر: 83150399
شرط اردوغان برای دست كشیدن از سوریه

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری تركیه تاكید كرد در صورتی كه گروه های كرد از منبج و شرق فرات خارج شوند، آنكارا دیگر هیچ كاری در سوریه ندارد.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی كه ارتش سوریه وارد شهر منبج در استان حلب شده و پرچم این كشور را در این منطقه به اهتزار درآورده، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه از مواضع پیشین خود عقب نشینی كرد.
اردوغان گفت: در وضعیت كنونی، ما همچنان از تمامیت ارضی سوریه حمایت می كنیم. این مناطق به سوریه تعلق دارند. اگر سازمان های تروریستی (یگان های مدافع خلق) منطقه را ترك كنند، ما دیگر كاری در آنجا نداریم.
تركیه پیشتر اعلام كرده بود كه به زودی عملیات تازه ای را علیه یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و حزب كارگران كردستان تركیه (پ. ك. ك) در شرق فرات سوریه آغاز خواهد كرد.
اردوغان در عین حال تصریح كرد: مساله تنها منبج نیست، هدف ما اخراج سازمان های تروریستی از منطقه است. هدف اصلی ما این است كه «ی پ گ» (یگان های مدافع خلق) در اینجا درس بگیرند.
امروز یگان های ارتش سوریه پس از درخواست كردها برای حمایت دمشق از آن ها دربرابر تركیه وارد منبج شده و پرچم سوریه را در این شهر به اهتزار درآوردند.
پس از ورود ارتش سوریه به منبج، گروه موسوم به نیروهای دمكراتیك سوریه (قسد) از این اقدام حمایت و اعلام كرد كه با همكاری دمشق مشكلات را حل و فصل خواهد كرد.
سوریه از سال 2011 تا 2018 با بحران ورود تروریست های خارجی به این كشور مواجه بود.
فعالان سوری پنجشنبه شب اعلام كردند كه ارتش این كشور برای كنترل دوباره شهر منبج در شمال شرق شهر حلب، واقع در مرز تركیه آماده می شود.
فعالان سوری در شبكه های اجتماعی تصاویر و فیلم هایی را به اشتراك گذاشتند كه در آن خودروهای زرهی با پرچم سوریه نشان داده می شود كه در حال انتقال نیرو به منبج هستند.
در این تصاویر و فیلم ها همچنین كامیون های نظامی به تصویر كشیده شده كه گفته می شود متعلق به گارد ریاست جمهوری سوریه هستند.
فعالان همچنین تصاویری از پلیس نظامی و ارتش سوریه را به نمایش گذاشته اند كه در شهرك 'العریمه' در غرب منبج گرفته شده است.
شبد**9416**1908
۰ نفر