۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۲۸
کد خبر: 83155381
T T
۰ نفر
كلاهبرداری با دادن وعده اقامت در قطر

تهران- ایرنا- پلیس در اعلام مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری كلاهبرداری خبر داد كه با دادن وعده سفر و اقامت در كشور قطر در فضای مجازی از شهروندان كلاهبرداری می كرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار انتظامی ایرنا، سرهنگ «علی اصغر افتخاری» رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در رابطه با این خبر گفت: با مراجعه 2 نفر از شهروندان بندرعباسی به پلیس فتا مبنی بر كلاهبرداری، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور كار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. برابر اظهار شكات، فرد ناشناسی در شبكه اجتماعی اینستاگرام ضمن انتشار آگهی در خصوص اخذ ویزا، اقامت و كار در كشور قطر با جعل دعوت ‌نامه، ویزا و بلیط رفت ‌و برگشت و ارسال مدارك برای شكات، مبلغ 200 میلیون ریال از آنها كلاهبرداری كرده بود.
سرهنگ افتخاری بابیان اینكه متهم به استان‌های مجاور متواری شده بود، افزود: كارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی در مخفیگاه خود دستگیر كردند. متهم در بازجویی در ابتدا منكر بزه انتسابی شده ولی با رو به‌ رو شدن با مدارك و مستندات جمع ‌آوری ‌شده لب به اعتراف گشود و هدف از این كار خود را كسب مال عنوان كرد.

*دستگیری عامل تهدید دختر دبیرستانی در شبكه اجتماعی تلگرام
سرهنگ ‌«علی ‌كریمی» رئیس پلیس فتا استان كرمانشاه از شناسایی عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر دبیرستانی در شبكه اجتماعی تلگرام خبر داد و گفت: والدین باید هوشیار باشند و با آموزش و راهنمایی مناسب به فرزندان خود، جلوی این گونه حوادث را بگیرند.
وی در تشریح این خبر گفت: دختر نوجوانی كه به شدت گریه می‌ كرد ضمن مراجعه به پلیس فتا، اذعان داشت در مقطع دبیرستان مشغول تحصیل است و به خاطر سرگرمی از شبكه‌های اجتماعی استفاده می‌ كند و از طریق شبكه اجتماعی تلگرام با فردی با نام كاربری «پیام» آشنا شده و پس از مدتی كه با وی در ارتباط بوده از سر بی‌احتیاطی برای وی عكس ‌های خود را ارسال كرده است كه «پیام» پس از دریافت تصاویر با تهدید به انتشار آنها درخواست رابطه نامتعارف را مطرح می‌كند.
سرهنگ ‌‌كریمی افزود: شاكیه در ادامه گفت به درخواست‌ های مكرر پیام جواب منفی داده به همین دلیل آن فرد شماره تلفن و تصاویر خصوصی را در اختیار دوستش قرار داده است كه این تهدیدات از سوی هر دو چندین بار تكرار می‌شود.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و در خطر بودن آبروی دختر دبیرستانی در این خصوص پرونده ای تشكیل شد و موضوع در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی خاطرنشان كرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند و ادله جرم برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه سایبری پلیس فتا انتقال داده شد.
كریمی با اشاره به اقرار متهمان به جرم خود، از تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد و به استفاده كنندگان از فضای مجازی به خصوص دختران نوجوان توصیه كرد: نباید به‌ راحتی اطلاعات خصوصی خود را در فضای مجازی به اشتراك بگذارید چرا كه اگر آن را ارسال كنید دیگر صاحب آن نخواهید بود و افراد مجرم می‌توانند به‌ راحتی از آن سوءاستفاده كنند.

*كشف كالای قاچاق 15 میلیاردی در پایتخت
سرهنگ «كرم یوسفوند» رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از كشف اموال قاچاق در محدوده شورآباد به ارزش 15 میلیارد ریال خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینكه فردی قصد دارد مقادیری كالای قاچاق از استان های جنوبی كشور خریداری و با یك دستگاه كامیونت ضمن دپو كردن در 2 انبار در محدوده شورآباد، به شهر تهران منتقل كند، بررسی موضوع در دستور كار قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به اینكه در تحقیقات انجام شده مشخص شد كه خبر صحت دارد، افزود: محورهای مواصلاتی به شهر تهران تحت كنترل در آمد تا اینكه ماموران موفق شدند، كامیونت موصوف را در محور مواصلاتی به شورآباد مشاهده كنند و دریافتند كه 2 دستگاه خودرو دیگر منتظر محموله كالای قاچاق در درب انبار مورد نظر هستند.
وی اضافه كرد: بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و ضمن توقیف 3 دستگاه خودرو متهمان، هر 3 راننده را دستگیر و برای تحقیقات تكمیلی به پایگاه نهم منتقل كردند.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه در تحقیقات پلیسی انبار دیگری در همان محدوده شناسایی شد، افزود: در بازرسی از انبارهای دپو كالا و خودرو متهمان تعدادی اموال قاچاق از جمله دارو های رژیمی و مكمل غذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی و سیگار كشف شد. كارشناسان ارزش ریالی كالای كشف شده را 15 میلیارد ریال برآورده كرده اند.

* كشف بیش از 2 میلیون مترمربع زمین خواری در اصفهان به ارزش 634 میلیارد ریال
سردار «مهدی معصوم بیگی» فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی بیش از 2 میلیون مترمربع زمین خواری به ارزش 634 میلیارد و 665 میلیون ریال كشف شد.
وی اظهار داشت: كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه برخورد با زمین خواران موفق شدند طی 9 ماهه سال جاری 2 میلیون و 147 هزار و 281 متر مربع زمین متعلق به منابع طبیعی و اراضی ملی را كه به تصرف افراد زمین خوار در آمده بود را كشف كنند.
فرمانده انتظامی استان ارزش این زمین ها را برابر اعلام كارشناسان مربوطه 634 میلیارد و 665 میلیون ریال اعلام كرد و افزود: در این خصوص 27 متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان از افزایش 42 درصدی كشف زمین خواری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افراد متخلف با علم و آگاهی كامل اقدام به تصرف این زمین ها و تغییر كاربری بر روی آنها كرده بودند كه با اشراف اطلاعاتی واقدام هوشمندانه ماموران پلیس كشف و به اراضی ملی و منابع طبیعی بازگردانده شدند.

*كشف 118كیلو تریاك و دستگیری 3 سوداگر مرگ در قاین
سردار«مجید شجاع» فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از كشف 118 كیلو تریاك و دستگیری 3 سوداگر مرگ در شهرستان 'قاین' خبر داد و گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان 'قاین' هنگام گشت زنی در محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر به 3 دستگاه موتور سیكلت مشكوك شدند و به راكبان آن ها دستور ایست دادند. راكبان موتورسیكلت ها با مشاهده مأموران متواری شدند كه مأموران با اقدامات پلیسی و عملیات تعقیب و مراقبت، موتورسیكلت ها متوقف و راكبان آن ها را دستگیر و برای بررسی بیشتر به یگان انتظامی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: ماموران در بازرسی از موتورسیكلت ها 118 كیلو تریاك كه به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود كشف و 3 متهم را دستگیر كردند.

* توقیف دام فاقد مجوز در شهرستان البرز
سرهنگ «بهرام منصوری» فرمانده انتظامی شهرستان البرز از توقیف یك دستگاه كامیون حامل 73 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.
وی افزود: ماموران كلانتری 13 'بیدستان' با استقرار در عوارضی 'قزوین – كرج ' و كنترل خودرو های عبوری به یك دستگاه كامیون 'دانگ فنگ' باری مشكوك و آن را برای بررسی متوقف كردند. در بررسی از مدارك راننده مشخص شد وی فاقد مجوز حمل دام بوده و در بازرسی های صورت گرفته از این كامیون، 73 راس گوسفند فاقد مجوز حمل كشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان البرزگفت: براساس اعلام كارشناسان، ارزش تقریبی دام های مكشوفه یك میلیارد ریال برآورد شده است، دام تحویل اداره دامپزشكی و متهم با تشكیل پرونده راهی مراجع قضائی شد.

* ناكامی سوداگران مرگ در انتقال 201كیلو تریاك
سرهنگ «مهدی پورامینایی» فرمانده انتظامی ارزوئیه استان كرمان از كشف 201 كیلو تریاك درعملیات ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد و گفت: ماموران پاسگاه انتظامی دولت آباد با اشرافیت اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال موادمخدر از حوزه شهرستان ارزوئیه مطلع شده و اقدام به اجرای ایست و بازرسی مقطعی در مسیر احتمالی تردد قاچاقچیان كردند.
وی افزود: قاچاقچیان پس از رویت ماموران به سمت نقاط بیابانی تغییر مسیر دادند و پس از روبه رو شدن با دیگر تیم های مستقر در محورهای مواصلاتی با برجای گذاشتن یك دستگاه خودروی پژو405 متواری شدند
این مقام انتظامی اضافه كرد: در بازرسی از خودروی برجا مانده از قاچاقچیان 201 كیلو تریاك كشف شد كه تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

*كشف سوخت قاچاق در پاكدشت
سردار «عبدالرضا ناظــری» فرمانده انتظامی شرق استان تهران از كشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان پاكدشت خبر داد و گفت: ماموران انتظامی بخش شریف آباد شهرستان 'پاكدشت' در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق كالا و سوخت، با انجام اقدامات اطلاعاتی از قاچاق مقادیری سوخت توسط یك تریلی تانكر دار در محور امام رضا(ع) مطلع شدند.
وی افزود: بلافاصله ماموران با حضور در محور و كنترل خودروهای عبوری، تریلی مورد نظر را شناسایی و توقیف كردند. با بررسی مدارك مشخص شد، تانكر سوخت به صورت غیر متعارف در تانكر اصلی تعبیه و راننده فاقد مجوز حمل سوخت بوده كه در بازرسی از تریلی 30 هزار لیتر سوخت گازوئیل كشف و یك نفر در این رابطه دستگیر شد.
سردار ناظری گفت: با حضور نماینده شركت نفت و محرز شدن حمل سوخت قاچاق توسط تریلی مورد نظر، سوخت تحویل شركت نفت شد. براساس اعلام كارشناسان ارزش ریالی سوخت مكشوفه 720 میلیون ریال بوده است. متهم پس از تشكیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

*كشف محموله های قاچاق 119 میلیاردی
سردار«عزیز الله ملكی» فرمانده انتظامی استان هرمزگان از كشف 119 میلیارد و 437 میلیون ریال انواع كالای قاچاق در استان خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی استان هرمزگان با همكاری ماموران انتظامی، در72 ساعت گذشته موفق شدند ، 73 دستگاه خودرو سبك و حامل كالای قاچاق را شناسایی و توقیف كنند.
وی افزود: در مدت یاد شده با تلاش همه جانبه ماموران 15 میلیون و 923 هزار نخ سیگار، یك هزار مترپارچه ، 2 تن و160 كیلو چای، 353 دستگاه لوازم خانگی، 40 دستگاه لوازم صوتی و تصویری، یك هزار و 80 عدد قطعات خودرویی، 78 هزار لیتر سوخت، 810 كیلو برنج، یك هزار و 620 ثوب البسه و 57 راس دام قاچاق كشف شد.
این مقام انتظامی، ارزش ریالی كالاهای قاچاق كشف شده را بنا به نظر كارشناسان، 119 میلیارد و 437 میلیون ریال عنوان و تصریح كرد: در این رابطه 94 متهم دستگیر و با تشكیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند. طی این مدت 107 فقره پرونده كشف كالای قاچاق تشكیل شده است، از این تعداد 16پرونده بالای یك میلیارد ریال و 91 فقره پرونده زیر یك میلیارد ریال بوده است.

* كشف دام قاچاق در زنجان
سرهنگ «جعفر رحمتی» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از كشف 17 رأس گاو قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق كالا، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین كنترل محورهای مواصلاتی استان به یك دستگاه كامیون مشكوك و به منظور بررسی بیشتر این خودرو را متوقف كردند.
وی افزود: مأموران در بررسی مدارك راننده و در بازرسی این كامیون 17 رأس گاو فاقد مجوز حمل را كشف كردند. كامیون مربوطه توقیف و متهم به مراجع قضائی معرفی شد و از سوی كارشناسان ارزش ریالی دام های قاچاق كشف شده 2 میلیارد ریال برآورد شد.

* كشف 14 هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق
سردار «علی آزادی» فرمانده انتظامی استان كردستان از كشف 14 هزار قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش یك میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان دیواندره خبر داد و گفت: ماموران انتظامی دیواندره موفق به شناسایی و توقیف یك دستگاه مینی بوس حامل بار قاچاق در محور' دیواندره – بیجار' شدند. ماموران در بازرسی از مینی بوس مورد نظر 14 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق كشف كردند.
فرمانده انتظامی كردستان با اشاره به اینكه در این رابطه 2 نفر دستگیر شدند، گفت :كارشناسان ارزش این محموله را بالغ بر یك میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد كرده اند و كالاهای قاچاق كشف شده، پس از تشكیل پرونده به مراجع ذیصلاح تحویل می شود.

* كشف 28 هزار عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز در ساری
سردار «سیدمحمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به تهیه وتوزیع موادمخدر و داروهای غیرمجاز در ساری خبر داد و گفت: با اطلاع از خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع موادمخدر و داروهای غیرمجاز در سطح شهرستان ساری، موضوع در دستور كار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت. با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی،ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر موفق شدند، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد را تحت تعقیب و مراقبت قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با شناسایی محل سكونت و فعالیت این عامل افیونی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه این فرد را حین حمل موادمخدر دستگیر كردند. ماموران در بازرسی از محل سكونت این فرد موفق شدند، بیش از 500 گرم حشیش را به همراه 23 هزار عدد انواع دارو و قرص های غیر مجاز از متهم كشف كردند.
میرفیضی از دستگیری متهم به قاچاق دارو در این عملیات خبر داد و افزود: متهم پس از تشكیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

* توقیف 2ستگاه موتورسیكلت با بیش از 182 كیلو مواد مخدر
سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف 2 دستگاه موتورسیكلت و كشف 182 كیلو و 840 گرم مواد مخدر در محور كوهستانی شهرستان 'داراب' خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان 'داراب' هنگام كنترل محورهای مواصلاتی به 2 دستگاه موتورسیكلت كه با سرعت بالایی در حركت بودند، مشكوك و به راكبان دستور ایست صادر كردند.
فرمانده انتظامی استان افزود: ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، موفق شدند در یك عملیات ضربتی هر 2 دستگاه موتورسیكلت را توقیف و در بازرسی از آن ها، 98 كیلو و 420 گرم تریاك و 84 كیلو و 420 گرم حشیش را كشف كنند.
سردار گودرزی با بیان اینكه در این خصوص 2 قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان كرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس استان فارس دنبال می شود.

* كشف 3 میلیارد ریال لوازم تزئینی قاچاق در ساوه
سرهنگ «یوسف سپهوند» جانشین فرماندهی انتظامی استان مركزی از كشف محموله لوازم تزئینی قاچاق در عملیات پلیس شهرستان ساوه خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوه در تحقیقاتی از تردد یك دستگاه خودروی كامیون حامل كالای قاچاق از یكی از بنادر جنوبی به مقصد تهران مطلع شده و برنامه ریزی عملیاتی برای شناسایی این خودرو در دستور كار قرار گرفت.
این مقام انتظامی در ادامه گفت:‌ سرانجام روز گذشته ماموران پلیس آگاهی شهرستان موفق شدند در اتوبان «ساوه – تهران» خودروی كامیون را شناسایی و در عملیاتی متوقف كنند. در بازرسی انجام شده از داخل خودرو 834 كارتن لوازم تزئینی كه با مدارك ارائه شده از سوی راننده مغایرت داشت، كشف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مركزی با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده در این عملیات به مرجع قضائی، خاطر نشان كرد:‌ طی ارزیابی های كارشناسی انجام شده، ارزش ریالی این محموله قاچاق 3 میلیارد و 390 میلیون ریال برآورد شد.
اجتمام*9105*1193
۰ نفر