۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۶
کد خبر: 83156738
T T
۰ نفر
حكم مدیر سابق بانك تجارت كرمان هفته آینده صادر می شود

تهران- ایرنا- پنجمین و آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات علی اكبر عمارت ساز معاون اجرایی سابق مدیریت شعب بانك تجارت استان كرمان در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی برگزار شد كه طبق اعلام دادگاه، حكم این پرونده در مهلت قانونی (تا پایان هفته آینده) اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، از قوه قضاییه آخرین جلسه محاكمه عمارت ساز، امروز (چهارشنبه) 12 دی به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد كه وكیل متهم در ابتدای جلسه در دفاع از موكل خود اظهار داشت: عناوین اتهامی همچون جعل چندین ضمانت نامه، اختلاس و خیانت در امانت بار‌ها و بار‌ها در صفحات مختلف كیفرخواست ذكر شده است بنابراین درخواست داریم قرار رفع نقص و تكمیل تحقیقات صادر و میزان دقیق خسارات برآورد شود.
وی در پایان دفاعیات خود گفت: در راستای دستور قضات شعبه 6 دادگاه كیفری تهران درخواست كارشناسی ضمانتنامه را دارم.
در ادامه نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وكیل متهم گفت: متهم خارج از حدود اختیار، ضمانتنامه صادر كرده و دادگاه حقوقی در این خصوص رأی داده است. در باب تعدد جرم، استناد ما به تبصره یك ماده 134 قانون مجازت اسلامی است و دادگاه باید برای هر عنوان اتهامی، مجازات تعیین كند.
نماینده دادستان در ادامه در خصوص ادعای وكیل مبنی بر اینكه وجه ضمانتنامه‌ها پرداخت شده است اظهار داشت: بازگشت وجه برخی از آنها تا دو ماه طول كشیده است آنچه كه مهم است متهم پی در پی چك‌های بین بانكی را صادر و جایگزین می‌كرده است.
پس از پایان اظهارات نماینده دادستان، متهم در مقام ارائه آخرین دفاعیات خود گفت: درخواستم این است كه یك كارشناس موارد مطرح شده در كیفرخواست را مطالعه و تأیید كند. درباره ضمانتنامه‌ها باید این نكته را یادآوری كنم كه بانك‌ها و مدیران بانك‌ها همیشه سفارش و تاكید می‌كنند كه ضمانتنامه صادر كنید تا منابع به بانك‌ها بیاید من هم این اقدام را انجام می‌دادم و چندین نوبت از سوی بانك تشویق شده و پاداش گرفته‌ام لذا صدور ضمانتنامه، كار عجیبی نبوده است.
وی با بیان اینكه هیچ جعلی در بحث ضمانتنامه‌ها صورت نگرفته است افزود: ضمانتنامه‌هایی كه صادر شده مربوط به كل كشور نبوده بلكه مربوط به بانك تجارت كرمان بوده است.
متهم در ادامه با اشاره به قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی گفت: دادستانی بنده را بر مبنای بند الف این قانون متهم كرده است اما بنده نه جعل اسكناس و نه ضرب سكه‌ای داشته‌ام و نه قاچاق پول كرده‌ام لذا از دادگاه تقاضا دارم كه این اتهام از پرونده بنده حذف شود.
وی ادامه داد: در خصوص اتهام پولشویی و ارتشا هم باید از خود دفاع كنم و بگویم پولشویی یعنی ورود پول كثیف به چرخه اقتصادی و تطهیر كردن آن با برخی اقدامات، در حالی كه چنین اقداماتی اصلا از سوی بنده رخ نداده است و پول كثیفی وجود نداشته است. همچنین اتهام دیگری كه به بنده زده‌اند تملك اموال غیر بوده است. تمام اموال بنده شناسایی شده است و بنده صادقانه تمام اموال و املاك خود را معرفی كرده‌ام.
متهم درباره عنوان اتهامی ارتشا هم اظهار داشت: هیچ ریالی به حساب بنده واریز نشده است و این مطلب صرفا از سوی شاكی بیان شده است و صرفا فقط از طرف ایشان اعتبار دارد چون سندی موجود نیست.
عمارت ساز درباره اتهام اختلاس هم گفت: بحث اختلاس و صدور چك‌ها قبلا مورد بررسی قرار گرفت و بحث آن كاملا بسته شده است كه البته اسناد آن هم موجود است و تقدیم می شود.
در ادامه و پس از پایان دفاعات متهم، قاضی صلواتی ختم رسیدگی را اعلام كرد و گفت: حكم در مهلت قانونی صادر و اعلام خواهد شد.
اجتمام*9104
۰ نفر