5 تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده گیلانغرب اعزام شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان اورژانس كشور از وقوع زلزله 5.9 ریشتری در گیلانغرب و اعزام 5 تیم ارزیاب اورژانس به این منطقه خبر داد.

مجتبی خالدی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: این زلزله در عمق 10 كیلومتری و در 23 كیلومتری گیلانغرب و در ساعت 17 و 11 دقیقه امروز رخ داده است.
وی بیان كرد: در حال حاضر تیم های ارزیاب اورژانس در حال بررسی منطقه هستند.
خالدی اظهار داشت: 10 آمبولانس در حال آماده باش برای اعزام به این مناطق قرار دارند.
وی گفت: اورژانس و بیمارستانها در آماده باش هستند و تا این لحظه هیچ مراجعه ای به بیمارستان های منطقه زلزله زده نداشتیم.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات نیز گفت: تاكنون خسارت جانی در این حادثه گزارش نشده است البته تاكنون ترك خوردگی دیوارها در برخی مناطق روستایی گزارش شده است.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: هم اكنون ۵ تیم ارزیاب، ۲۵ نیروی زبده امدادگر و نجاتگر، ۶ دستگاه آمبولانس، 3 دستگاه خودروی نجات به منطقه زلزله زده اعزام و به استان های لرستان، كردستان و ایلام نیز دستور آماده باش 100 درصدی برای امدادرسانی به زلزله زدگان داده شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات اضافه كرد: در شهرستان سومار نیز گروه امداد و نجات به حالت عملیاتی در آمدند و طبق گفته فرماندار این شهرستان، ترك خوردگی برخی منازل و ریزش كوه در برخی مناطق گزارش شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینكه پس لرزه ها در مناطق زلزله زده ادامه دارد به مردم توصیه می كنیم كه خونسردی خود را حفظ كرده و در جاهای ایمن پناه بگیرند و اگر دچار مشكل شدند با شماره اضطراری ۱۱۲ تماس بگیرند تا نیروهای امدادرسان هلال احمر به كمك آنان بشتابند
اجتمام *9482 * 3063
۰ نفر