زيست فناوري راهكار تبديل علم به ثروت است

تهران-ايرنا- عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي گفت: توجه به حوزه زيست فناوري راهكاري براي تبديل علم به ثروت است و به همين دليل يكي از فعاليت هاي مهم دانشگاه هاي مطرح در اين حوزه است

سعيد بلالايي روز دوشنبه در گفت و گو با گروه دانشگاه ايرنا اظهار كرد: پتانسيل دانشگاه ها در نيروي عظيم دانشجويي اين امكان را فراهم مي كند كه به راحتي در مسير زيست فناوري پيشرفت كنيم.
وي ادامه داد: نياز است تعداد زيادي از دانش آموختگان مهندسي، زمينه هاي مشترك فعاليت با علوم زيستي را بيابند و براي آينده فناوري دستگاه ها و مواد مختلف در غالب دارو و بايو مواد را توليد و در فناوري هاي نوآور نقش موثر داشته باشند.
بلالايي عنوان كرد: با ايجاد فناوري هاي نوين محققان جايگاه ويژه اي را در زمينه اشتغال و كارآفريني به خود اختصاص مي دهند.
عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصير افزود: زيست فناوري به عنوان حوزه فعال پژوهشي نه تنها در مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي مطرح است بلكه در صنعت نيز جايگاه ويژه اي دارد.
وي ادامه داد: در حال حاضر يكي از فعاليت هاي مهم دانشگاه هاي مطرح در حوزه زيست فناوري است.
بلالايي گفت: در دانشگاه صنعتي خواجه نصير تلاش بر اين است از طريق همكاري با دانشگاه هاي علوم پزشكي دپارتماني با نام زيست فناوري تاسيس شود.
عضو هيات علمي دانشكده شيمي دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي افزود: در اين دپارتمان با تشكيل يك شبكه، امكان فعاليت هاي مشترك با همكاران دانشگاه علوم پزشكي فراهم مي شود.

** دستاوردهاي دانشگاه در حوزه دارويي
بلالايي اظهار كرد: در 10 سال گذشته تهيه مواد موثره دارويي پپتيدي و داروهاي مختلف در پژوهشكده شيمي پپتيدي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: دانشگاه خواجه نصير بيش از 15 ماده موثره و مواد دارويي خاص را كه ارزش افزوده بسيار بالايي داشته به توليد رسانده است.
عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصير توضيح داد: هزينه خريد و واردات يك ميلي گرم اين تركيبات از خارج از كشور بالغ بر 500 يورو است كه در داخل توليد شد.
9465**1584