۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83163240
T T
۰ نفر
وزیرخارجه دانمارك: تحریم ایران تاثیری بر حمایت از برجام ندارد

تهران - ایرنا - آندرس ساموئلسون وزیر امور خارجه دانمارك ضمن اعلام آغاز تحریم هایی علیه ایران در ارتباط با ادعاهای مربوط به سوء قصد به برخی مخالفان در اروپا، گفت كه این تحریم ها تاثیری بر حمایت اروپا از برجام ندارد.

ساموئلسون روز سه شنبه در توئیتر نوشت: امروز روز مهمی برای سیاست خارجی اروپایی است. اتحادیه اروپا با اعمال تحریم هایی علیه یك سرویس اطلاعاتی ایران درارتباط با طرح هایی درخاك اروپا موافقت كرد. این پیام نیرومندی از سوی اتحادیه اروپا است كه ما چنین رفتاری را در اروپا قبول نخواهیم كرد.
تحریم های اروپا علیه یك بخش از یك نهاد ایران و دو تن از كاركنان این نهاد می باشد.
درهمین حال خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال نیز در این باره به نقل از وزیر خارجه دانمارك نوشت: ما از توافق هسته ای با ایران دفاع می كنیم اما از سوی دیگر باید پیام روشنی ارسال كنیم مبنی بر اینكه این نوع مداخله در خاك اروپا را نمی پذیریم و از ارزشهای لیبرال كه ارزشهای اصلی اروپا است دفاع خواهیم كرد.
پیش از این مقامات وزارت خارجه ایران ادعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی در خاك اروپا را رد كرده و آنها را ناشی از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای لطمه به روابط تهران و بروكسل بعد از خروج آمریكا از برجام دانسته اند.
سخنگوی فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز تاكید كرد كه كار ایجاد ساز وكار مالی ویژه برای تجارت با ایران بخوبی پیش می رود و اتحادیه اروپا از تلاش كشورهای اروپایی در این زمینه حمایت می كند.
روزسه‌شنبه(۳۰اكتبر،۸ آبان) سرویس اطلاعاتی دانمارك مدعی شد، برخی یاگروهی قصد ترور یك فرد مرتبط با گروهك تروریستی الاحوازیه را داشته‌اند كه در دانمارك زندگی می‌كند. فرانسه نیز پیشتر مدعی تلاش برای بمب گذاری در یك گردهمایی منافقین شده بود.
بعد از طرح این ادعاها، وزیر خارجه ایران بااشاره به ادعای برخی ازمقامات دانماركی درخصوص عملیات نافرجام علیه یكی فرد در این كشور، انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را قویا تكذیب كرد و افزود: به هیچ عنوان این طور نبوده است.
ظریف تاكیدكرد: طرح چنین ادعاهایی در مورد دخالت ایران در حادثه دانمارك و دستگیری كه اخیرا انجام شده ساخته سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی(موساد)است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در واكنش، ادعای مقام‌های اطلاعاتی دانمارك را رد كرده و این اتهامات را 'توطئه‌ای ازسوی دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن روابط رو به گسترش ایران با اروپا' توصیف كرده است.
حمله تروریستی در شهر اهواز روز شنبه 31 شهریور 1397 در جریان مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس روی داد كه در جریان آن 25 نفر از افراد حاضر برای تماشای مراسم از جمله شماری از زنان و كودكان شهید شدند. مسئولیت این حمله را گروهك تروریستی الاحوازیه برعهده گرفته بود.
اروپام**1078**1590
۰ نفر