۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۵
کد خبر: 83163675
T T
۰ نفر

تكرار ادعاها از سوی هلند

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۵
کد خبر: 83163675
تكرار ادعاها از سوی هلند

تهران - ایرنا - برخی كشورهای اروپایی كه تحت فشار رژیم صهیونیستی و در آستانه ارایه سازوكارمالی اتحادیه اروپا برای ادامه تجارت با ایران در حال خبرسازی و طرح ادعاهایی علیه كشورمان هستند، امروز نیز این ادعاها را تكرار كردند.

به گزارش ایرنا، امروز(سه شنبه)درادامه ادعاهایی كه از سوی دولت دانمارك و فرانسه طی ماههای گذشته علیه ایران مطرح شده بود،وزیر خارجه هلند نیز مدعی شد كه ایران در دو عملیات علیه دو شهروند هلندی ایرانی تبار دراین كشور دست داشته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آمستردام، «استف بلاك» در نامه ای به پارلمان هلند ادعا كرده است كه سرویس اطلاعاتی هلند مداركی در اختیار دارد مبنی بر اینكه ایران در ترور دو شهروند هلندی ایرانی تبار در منطقه آلمیره در سال 2015 و دیگری در لاهه در سال 2017 نقش داشته است.
این ادعا در حالی امروز از سوی وزیر خارجه هلند مطرح شد كه وزیر خارجه دانمارك نیز ساعاتی پیش در توئیتر نوشت: اتحادیه اروپا با اعمال تحریم هایی علیه یك سرویس اطلاعاتی ایران در ارتباط با طرح هایی درخاك اروپا موافقت كرده است.
این ادعاها در حالی مطرح شد كه سخنگوی فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز تاكید كرد كه كار ایجاد ساز وكار مالی ویژه برای تجارت با ایران بعد از خروج آمریكا از برجام بخوبی پیش می رود و زمان اجرای این سازوكار بزودی اعلام می شود.
مقامات وزارت خارجه ایران قبلا ادعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی درخاك اروپا را رد كرده و آنها را ناشی از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای لطمه به روابط تهران و بروكسل بعد از خروج آمریكا از برجام دانستند.
روزسه‌شنبه(۳۰اكتبر،۸ آبان) سرویس اطلاعاتی دانمارك مدعی شد، برخی یاگروهی قصد ترور یك فرد مرتبط با گروهك تروریستی الاحوازیه را داشته‌ كه در دانمارك زندگی می‌كند. فرانسه نیز پیشتر مدعی تلاش برای بمب گذاری در یك گردهمایی منافقین شده بود.
بعد ازطرح این موارد، وزیر خارجه ایران بااشاره به ادعای برخی مقامات دانماركی درخصوص عملیات نافرجام علیه یكی فرد در این كشور، انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را قویا تكذیب كرد و افزود: به هیچ عنوان این طور نبوده است.
ظریف تاكیدكرد: طرح چنین ادعاهایی در مورد دخالت ایران در حادثه دانمارك و دستگیری كه اخیرا انجام شده ساخته سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی(موساد)است.
حمله تروریستی در شهر اهواز روز شنبه 31 شهریور 1397 در جریان مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس روی داد كه در جریان آن 25 نفر از افراد حاضر برای تماشای مراسم از جمله شماری از زنان و كودكان شهید شدند. مسئولیت این حمله را گروهك تروریستی الاحوازیه برعهده گرفته بود.
اروپام**9109**1590
۰ نفر