دمكرات های سنای آمریكا لایحه تحریم جدید علیه ایران را تایید نكردند

تهران - ایرنا - نمایندگان دمكرات مجلس سنای آمریكا در اعتراض به ادامه تعطیلی دولت این كشور ؛ از تایید لایحه ای در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ایران ، سوریه و روسیه خودداری كردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیك، این لایحه با عنوان 'تقویت امنیت آمریكا در خاورمیانه' به دنبال هدف قرار دادن سوریه و هم پیمانانش ( روسیه و ایران) با تحریم های جدید و تقویت همكاری های امنیتی واشنگتن با اسرائیل و اردن بود.
این لایحه تنها از حمایت 56 نفر از 100 سناتور برخوردار شد اما برای بررسی بیشتر به 60 رای نیاز داشت.
تصمیم دمكرات ها در ایجاد مانع برای تصویب این لایحه در حالی اتخاذ شد كه تعطیلی دولت آمریكا موجب تنش هایی میان دمكرات ها و دونالد ترامپ شده است.
«كریس وان هولن» سناتور دمكرات در صفحه توییترش نوشت كه دمكرات های سنا باید مانع از تصویب هر لایحه غیرمرتبط با بازگشایی دولت آمریكا شوند.
به گزارش ایرنا، دولت فدرال آمریكا در زمان حاضر تعطیل شده و ترامپ درخواست پنج میلیارد و 600 میلیون دلار برای ساخت دیوار مرزی كرده است اما دمكراتهای مجلس نمایندگان كه اكثریت قوی تشكیل داده اند، از قبول درخواست مالی او امتناع می كنند.
ترامپ پیشتر گفته بود كه امیدوار است با اعلام شرایط فوق العاده بتواند بودجه لازم برای ساخت دیوار را اخذ كند.
دمكراتهای مجلس نمایندگان، ساخت دیوار را نوعی 'ظاهر سازی' دانسته و تهدید امنیتی در مرز مكزیك را 'ناچیز' می خوانند و به هیچ وجه نمی خواهند كوتاه بیایند.
بدین ترتیب آنان برای اختصاص بودجه برای امنیت مرزی آمادگی دارند؛ اما آنها برای ساخت دیوار كه مشخصه تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 بود، بودجه تصویب نخواهند كرد.
اما ترامپ می گوید ساخت دیوار برای امنیت مرزی ضروری است.
ترامپ تاكید كرده كه تعطیلی دولت تا زمان اختصاص بودجه برای ساخت دیوار ادامه خواهد داشت.
اروپام**9234** 1546