۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۳۱
کد خبر: 83166159
T T
۰ نفر
عقابان تيز پرواز با تمام توان از كشور دفاع خواهند كرد

اصفهان - ايرنا - جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش تاكيد كرد: عقابان تيز پرواز نيروي هوايي با تمام توان و تا پاي جان از كشور دفاع خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به منطقه برگزاري رزمايش نيروي هوايي ارتش در اصفهان، امير سرتيپ خلبان حميد واحدي پنجشنبه شب در حاشيه اجراي عمليات پرواز و بمباران شبانه در جمع خبرنگاران عنوان كرد: نيروي هوايي ارتش سناريو بمباران شبانه را با كمك بمب افكن هاي برد بلند، برد كوتاه و ميان برد، در رزمايش اقتدار هوايي فداييان حريم ولايت با موفقيت اجرا و به اهداف از پيش تعيين شده دست پيدا كرد.
جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش اعلام كرد كه در اين عمليات از بمب ها و تسليحات ساخت داخل و بومي كشور استفاده شده است.
به گفته امير سرتيپ واحدي نيروي هوايي ارتش در اين سناريو رزمايش از بمب هاي هوشمند و پيشرفته استفاده مي كند.
وي افزود: نيروي هوايي ارتش در اين رزمايش از خلبانان جوان كه در كشور آموزش ديده اند، استفاده كرد.
جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش عنوان كرد: تمام پايگاه نيروي هوايي ارتش با محوريت پايگاه هوايي شهيد بابايي در رزمايش اقتدار هوايي فداييان حريم ولايت شركت و اهداف خود را منهدم كردند.
امير واحدي هدف از برگزاري اين رزمايش را 'نمايش اقتدار تيز پروازان نهاجا براي دفاع از كشور' عنوان كرد و گفت: عقابان تيز پرواز نيروي هوايي با تمام توان و تا پاي جان از كشور دفاع خواهند كرد.
در مرحله از رزمايش هواپيماهاي بمب افكن راهبردي سنگين سوخو24 و فانتوم با استفاده از غافلگيري شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگين هوا به زمين (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پيش تعين شده كردند.
هواپيماي اف4 نيز با استفاده از سيستم روشنايي رزمي (فلر) اقدام به روشنايي صحنه نبرد در راستاي شناسايي و انهدام اهداف توسط ديگر جنگنده ها كرد.
مرحله نهايي و عملياتي رزمايش اقتدار هوايي فداييان حريم ولايت كه از صبح امروز آغاز شده است تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
پايگاه هاي هوايي نيروي هوايي ارتش به منظور برگزاري اين رزمايش از روز شنبه گسترش هاي نيروهاي خود را آغاز كرده اند.
سيام*9612**1751 ** 1200
۰ نفر