۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83167192
T T
۰ نفر

سومين جلسه دادگاه دومان توكان آغاز شد

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83167192
سومين جلسه دادگاه دومان توكان آغاز شد

تهران- ايرنا- سومين جلسه رسيدگي به اتهامات پرونده شركت دومان توكان در شعبه چهارم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم مفسدان و اخلالگران اقتصادي با حضور چهار متهم و برخي شاكيان به صورت علني آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضايي ايرنا، ابوالقاسم صلواتي رياست دادگاه رسيدگي به پرونده 60 جلدي دومان توكان را با 186 شاكي و پنج متهم به عهده دارد. در دو جلسه گذشته اين د دادگاه نماينده دادستان تهران به قرائت كيفرخواست متهمان پرداخت و برخي شاكيان نيز درخواست هاي خود را مطرح كردند.
صفريان، نماينده دادستان از «دومان سهند» فرزند اصغر به عنوان متهم رديف اول نام برد كه به مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادي و مشاركت در كلاهبرداري شبكه اي متهم است و رشيد جباري فرزند محمد، مهدي ذكايي فرزند يحيي و احسان حديدساز فرزند محمدعلي نيز به همين اتهام در دادگاه حضور دارند ولي ندا مختارزاده كه به معاونت در كلاهبرداري شبكه‌اي و معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادي متهم است، به خارج از كشور متواري شده است.
به گفته نماينده دادستان متهمان اين پرونده طي سال هاي متمادي با جذب سرمايه هاي مردم و وعده سودهاي بالا در حوزه هاي مختلفي از جمله هتلداري، سرمايه گذاري در حوزه صنعت غذا و آشاميدني، صنعت شكلات سازي، دارو، نفت، پوشاك و اپليكيشن هاي موبايلي فعاليت كرده اند و با استفاده از همين سرمايه ها در دوبي، سنگاپور، لندن و كيش به خريد سهام برخي هتل هاي چند ستاره اقدام كرده و به سپرده گذاران وعده مسافرت با جت و اقامت در جزاير فيجي را داده اند.
اجتمام *1003* 3063
۰ نفر