۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 83170301
T T
۰ نفر

مالك خودرو پلاك مخدوش به حبس محكوم شد

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 83170301
مالك خودرو پلاك مخدوش به حبس محكوم شد

تهران- ایرنا- مالك یك خودرو كه با مخدوش كردن پلاك موجب شده بود جریمه‌های ورود به محدوده طرح ترافیك او به حساب یك خودروی دیگر نوشته شود، به دام افتاد و دادگاه وی را به حبس و جزای نقدی محكوم كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، پنجم مرداد امسال گزارشی به شهرداری تهران رسید كه مالك یك خودروی «بی ام دبلیو» ادعا می‌كند ترددی در محدوده طرح ترافیك نداشته اما مشمول جریمه شده است.
براساس این گزارش، با پیگیری‌های شهرداری و دریافت تصاویر تردد خودرو از شركت كنترل ترافیك مشخص شد راننده یك دستگاه خودروی پراید با مخدوش كردن پلاك و تغییر عدد 4 به 1 مرتكب جرم و وارد محدوده طرح ترافیك می شد و بدین ترتیب تمام عوارض و جرایم تردد خودروی پراید در محدوده طرح ترافیك به حساب خودروی بی ام دبلیو ثبت می‌شد.
با شكایت شاكی و گزارش شهرداری و در اختیار گذاشتن تصاویر مربوط به مخدوش كردن پلاك، پرونده در شعبه 1165 دادگاه كیفری ،دو مجتمع قضایی قدس تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و منجر به صدور حكم 6 ماه حبس و پرداخت جزای نقدی برای راننده مجرم شد.
در ماه گذشته با همكاری مشترك معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ، دارندگان بیش از هزار خودرو كه پلاك خودروهایشان را برای ورود به محدوده‌های طرح ترافیك و زوج یا فرد مخدوش یا پنهان كرده بودند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هر كس ارقام و مشخصات پلاك وسایل نقلیه موتوری را تغییر دهد یا پلاك وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاك تقلبی بكار برد به حبس از 6 ماه تا یك سال محكوم خواهد شد.
بر اساس مصوبه طرح ترافیك سال 97، خودروهایی كه بدون خرید مجوز وارد محدوده طرح ترافیك شوند، علاوه بر اعمال جریمه از سوی پلیس راهور، هزینه عوارض طرح ترافیك را نیز به شهرداری بدهكار خواهند شد.
ورود مجاز به محدوده طرح ترافیك، تنها با ثبت‌نام در سایت «تهران من» به نشانی my.tehran.ir و شارژ حساب از طریق كارت‌های بانكی امكان‌پذیر است.
كسانی كه تاكنون بدون مجوز وارد طرح ترافیك شده‌اند نیز می‌توانند در همین سایت با پرداخت بدهی و شارژ حساب، از جریمه‌های بعدی خود جلوگیری كنند.
تهرام/9343 / 1539
۰ نفر