به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، محسن غفوريان اظهار داشت: تدوين و توليد بسته هاي آموزشي چندرسانه اي و برگزاري كارگاه هاي متعدد، توسط اين سازمان و با هدف ارتباط موثر هر چه بيشتر عدالت آموزشي دانش آموزان آسيب ديده شنوايي انجام شده است.
وي يادآورشد: تدوين و توليد بسته آموزشي چند رسانه اي واژگان كتاب فارسي پايه اول ابتدايي با بهره گيري از تصاوير زبان اشاره و آموزش مدرسان كشوري زبان اشاره با همكاري سمن ها در سال 96 براي 13 استان و در سال 97 براي 17 استان از ديگر اقدامات اين سازمان براي دانش آموزان ناشنوا است.
وي افزود: در سال 96 ، 817 نفر از معلمان گروه آسيب ديده شنوايي452 هزار و 618 نفر ساعت آموزش استفاده از زبان اشاره را در سطح مقدماتي گذراندند.
* شناسايي ساليانه 60 هزار دانشآموز ديرآموز
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور گفت: سالانه در اجراي طرح سنجش حدود يك ميليون و 400 هزار دانشآموز مورد سنجش قرار مي گيرند كه در اجراي آن 8 تا 9 هزار دانشآموز با نياز ويژه و 60 هزار كودك ديرآموز و اتيستيك شناسايي ميشوند.
به گزارش مركز امور هماهنگي، ارتباطات و حوزه وزارتي آموزش و پرورش، مجيد قدمي در مورد اجراي طرح سنجش نوآموزان اظهار داشت: اجراي اين طرح در سال 30 تا 40 ميليارد تومان هزينه دارد و به دنبال آن هستيم كه براي اين سنجشها به سن تولد نزديكتر شويم.
وي ادامه داد: سال گذشته از والدين كودكان پنج سال نيز خواسته شد تا براي سنجش فرزندان خود اقدام كنند اما از آنجا كه اين طرح اجباري نبود تنها 300 هزار نفر مراجعه كردند در حالي كه بايد يك ميليون و 300 هزار نفر مراجعه ميكردند بنابراين پيگير آن هستيم كه اين برنامه را توسعه دهيم.
معاون وزير آموزش و پرورش ادامه داد: والدين پس از تولد فرزند دچار معلوليت دچار وضعيتي ميشوند كه به آن در اصطلاح روانشناسي، دوره ماتمزدگي اطلاق ميشود و پس از دوره افسردگي كودك را پذيرش ميكنند.
قدمي اضافه كرد: هنگامي كه والدين به نقطه پذيرش كودكان معلول برسند، ميتوانيم از همكاري آنان در مدرسه استفاده كرده و با حضور فعال آنان از حقوق اجتماعي كودكان دفاع كنيم.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور تصريح كرد: سال گذشته 200 هزار نفر از والدين كودكان معلول در كلاسهاي آموزش اوليا شركت كردند و هر چند مردان معمولا در دورههاي آموزشي شركت نميكنند اما سال گذشته توانستيم 30 هزار نفر از مردان را نيز در اين كلاسها آموزش دهيم.
قدمي گفت: هنگاميكه فرزند معلول متولد ميشود، معمولا پدران تلاش ميكنند صورت مساله را پاك كنند و به طور مثال صبح زود ميروند و شب ديرهنگام به خانه ميآيند در حالي كه براي رشد معقول فرزند داراي نياز ويژه، پدر و مادر بايد هر دو كمك كنند.
علمي**1883**2017
تهران- ايرنا- معاون برنامه ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور از تدوين و توليد بسته هاي آموزشي چندرسانه اي و برگزاري كارگاه هاي آموزش زبان اشاره خبر داد.