۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 83172281
T T
۰ نفر

پاسخ ظریف به ترامپ از كردستان عراق

۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 83172281
پاسخ ظریف به ترامپ از كردستان عراق

اربیل - ایرنا - 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دخالت های 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریكا در مورد روابط ایران و كردهای عراق و سوریه پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه روز سه شنبه در جریان سفر به اربیل، در گفتگو با شبكه 'رووداو' در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای اخیر ترامپ درباره فروش نفت از سوی كردها به ایران، گفت: 'ما و مردم كرد از هزاران سال پیش در كنار هم بوده ایم و همچنان خواهیم بود. این دولت ها تغییر می كنند ولی ما در كنار هم باقی می مانیم.
ظریف در ادامه بر اهمیت وحدت ملت عراق و حاكمیت ملی این كشور تاكید كرد و گفت: ایران همواره برای تقویت روابط با بغداد و اربیل در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تلاش می كند.
وی هدف از سفر چندروزه اش به عراق را در راستای تقویت روابط با این كشور دانست و مذاكرات خود با مقامات عراقی و كردستان عراق را مثبت ارزیابی كرد.
ظریف گفت: نیچروان بارزانی و مسعود بارزانی دوستان نزدیك ما هستند و آرزوی ما موفقیت آنهاست.
وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری كرد كه با تشكیل یك دولت متحد در اقلیم كردستان عراق، راه برای همكاری هر چه بیشتر میان اربیل و بغداد از یكسو و تهران و اقلیم از سوی دیگر فراهم شود.
همچنین به گزارش ایرنا، ظریف روز دوشنبه در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق در بغداد نیز تاكید كرده بود كه ایران هیچ سقفی برای گسترش روابط و همكاری با عراق قائل نیست.
وزیر امور خارجه ایران گفت: خون جوانان ایرانی و عراقی در جریان مبارزه با تروریسم به هم آمیخته است و پیوندهای عمیق میان دو ملت به گونه ای است كه هیچ قدرتی توان جدا كردن آنها را از یكدیگر ندارند.
وزیر خارجه افزود: سابقه روابط ایران و عراق به هزاران سال برمی گردد، و این دهها برابر عمر برخی كشورهاست كه امروز تلاش می كنند به دو كشور زور بگویند.
ظریف تاكید كرد كه با این پیوندهای عمیق میان دو كشور ایران و عراق، هیچ قدرتی نخواهد توانست میان آنها فاصله بیاندازد.
ظریف بعدازظهر یكشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این كشور دیدار و گفتگو كرد.
وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شركت و فعالان اقتصادی دو كشور در بغداد، سخنرانی كرد.
وزیر امور خارجه، چهارشنبه به كربلا می رود و در همایش بزرگ فعالان اقتصادی دو كشور در این شهر حضور می یابد.
خاورم *4*380*