۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵
کد خبر: 83172781
T T
۰ نفر
فرمانده غرب الانبار: آمريكاييها به نفع داعش جاسوسي مي كنند

تهران - ايرنا - 'قاسم مصلح' از اعضا ارشد 'الحشد الشعبي' و فرمانده بخش غربي استان 'الأنبار' تاكيد كرد كه آمريكايي ها در ظاهر با انجام عمليات عليه گروه تروريستي 'داعش' در مرزهاي عراق و سوريه، به نفع اين گروه تروريستي و به ضرر نيروهاي عراق جاسوسي مي كنند.

به گزارش ايرنا، مصلح در مصاحبه ديشب (سه شنبه شب) خود با شبكه خبري 'الميادين' با اشاره به جاسوسي نيروهاي آمريكا براي كسب اطلاعات امنيتي، گفت كه اين اطلاعات را آمريكاييها در اختيار گروه تروريستي داعش براي حمله به ارتش عراق، قرار مي دهند. وي اين اقدام را زير سوال بردن حاكميت ملي عراق توصيف كرد.
وي افزود: آمريكايي ها از ما درباره تعداد پايگاه ها در مرزهاي سوريه و عراق، مهمات، نوع سلاح ها و تعداد نيروها سوال مي پرسند كه اين موضوع بسيار خطرناك است و هدف از اين اقدام آنها، قرار دادن اطلاعات نيروهاي عراقي به گروه تروريستي داعش است .
در همين راستا وي با تاكيد بر هماهنگي الحشد الشعبي با دولت هاي عراق و سوريه براي مقابله با داعش در مرزهاي مشترك، از آمادگي نيروهاي خود براي ورود به خاك سوريه خبر داد.
فرمانده الحشد الشعبي با اشاره به اينكه نيروهاي آمريكايي حضور خود را مرزهاي سوريه و عراق كاهش نداده‌اند، گفت: هواپيماهاي آمريكايي همچنان در پايگاههايي در سوريه فرود مي آيند.
وي با اشاره به سفر غير علني ماه گذشته 'دونالد ترامپ' رييس جمهوري آمريكا به عراق و بازديد وي از پايگاه 'الاسد' در استان الانبار، اين اقدام را به مثابه اشغال عراق دانست.
بر اساس گزارش ها، آخرين بازماندگان گروه تروريستي داعش در حال حاضر در منطقه شرق رودخانه فرات در نوار مرزي سوريه با عراق در منطقه 'البوكمال' تحت حمايت غير رسمي نيروهاي آمريكايي هستند و آمريكايي ها از هرگونه حمله نيروهاي ارتش سوريه يا الحشد الشعبي به آنها جلوگيري مي كنند.
خاورم**3224**1651
۰ نفر