۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹
کد خبر: 83174705
T T
۰ نفر

رهبر كره شمالی به ویتنام می رود

۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹
کد خبر: 83174705
رهبر كره شمالی به ویتنام می رود

پكن- ایرنا- همزمان با زمزمه برگزاری نشست دوم سران آمریكا و كره شمالی در شهر 'دانانگ' ویتنام، خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی از سفر قریب الوقوع 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی به 'هانوی' خبر داد.

به گزارش ایرنا، یونهاپ روز پنجشنبه گزارش كرد؛ سفر رهبر كره شمالی به هانوی، پایتخت ویتنام در قالب یك سفر رسمی در ماه فوریه انجام خواهد شد.
رسانه ها پیش از این با توجه به دیدارهای اخیر مقامات دولت آمریكا با همتایان كره شمالی در كشور ویتنام، گمانه زنی كرده بودند كه به ‌احتمال زیاد، محل آتی دیدار رهبران دو كشور آمریكا و كره شمالی شهر هانوی پایتخت ویتنام خواهد بود.
دولت ویتنام با دو كشور آمریكا و كره شمالی روابط دیپلماتیك دارد و دفاتر سیاسی و دیپلماتیك كره شمالی نیز در ویتنام فعال است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا روز یكشنبه به خبرنگاران گفته بود؛ دو كشور آمریكا و كره شمالی در حال مذاكره برای تعیین محل نشست دوم خود هستند و جزئیات بیشتر، بزودی اعلام خواهد شد.
كاخ سفید زمان دقیق این نشست را مشخص نكرده است اما پیش از این، مقامات آمریكایی اعلام كرده بودند؛ انتظار می‌رود دیدار ترامپ و اون در ماه مارس یا آوریل صورت پذیرد.
ترامپ می‌گوید: كره شمالی خواهان مذاكره است ما نیز می‌خواهیم مذاكره داشته باشیم و ببینیم كه نتیجه چه خواهد شد.
این گزارش ها در حالی است كه امروز پنجشنبه 'كیم یونگ چول' دیپلمات بلند پایه كره شمالی، از طریق فرودگاه پكن راهی واشنگتن شد تا در مورد جزییات نشست دوم سران با مقامات آمریكایی گفت وگو كند.
در نشست فرستاده كره شمالی با مقامات آمریكا، قرار است جزئیات بیشتری از جمله دستور كار، محل برگزاری و تاریخ نشست دوم بین كیم و ترامپ مورد بحث قرار گیرد.
كیم در نخستین اجلاس سران با ترامپ در ماه ژوئن سال 2018 در سنگاپور، موافقت كرد كه خلع سلاح هسته ای را با هدف تضمین امنیت شبه جزیره كره در برابر تضمین های امنیتی از واشنگتن بپذیرد.
با این حال، پیشرفت چندانی در مذاكرات دو كشور و فرایند خلع سلاح هسته ای ایجاد نشده است. پیونگ یانگ خواستار كاهش و یا برداشتن تحریم های آمریكا و سازمان ملل علیه خود در برابر اقدامات انجام شده مانند انهدام یك سایت آزمایش موشك های هسته ای است اما واشنگتن این نوع اقدامات را بی فایده می داند.
**آساق**1904**