۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83177670
T T
۰ نفر
انفجار دو بمب در عفرین سوریه 10 كشته بر جا گذاشت

تهران-ایرنا- منابع مطلع سوری روز یكشنبه گزارش دادند كه در اثر انفجار دو بمب در شهر عفرین در شمال غرب سوریه 10 تن كشته و 18 تن دیگر زخمی شدند.

یك منبع نظامی مطلع در ارتش سوریه روز یكشنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیك گفت كه دو بسته منفجره در نزدیك پل 'سرایا' در عفرین منفجر شدند.
یكی از بسته ها در مسیر حركت اتوبوس در نزدیكی این پل منفجر شد.
این منبع سوری كه در خبر مزبور نامش اعلام نشده است، افزود تاكنون 10 نفر كشته و 18 تن دیگر بر اثر این انفجار زخمی شده اند.
به گفته این منبع، یگان مهندسی ارتش سوریه موفق شد كه سومین بسته منفجره را شناسایی و خنثی كند.
نیروهای امنیتی نیز محل انفجار را محاصره كرده‌اند و در حال بررسی این منطقه هستند.
تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.
شهر عفرین ماه گذشته نیز شاهد انفجار یك دستگاه خودروی بمب گذاری شده بود كه در اثر آن 7 تن كشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.
این خودرو نزدیك یك بازار منفجر شد و غیرنظامیان را هدف قرار داد.
ارتش تركیه از روز 20 ژانویه 2018(30 دی ماه 1396) با حمله به خاك سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه با هدف مبارزه با نیروهای كُرد آغاز كرد و پس از دو ماه این منطقه را تحت كنترل خود درآورد.
دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت تركیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، حضور نیروهای تركیه در خاك خود را مغایر با قوانین بین المللی عنوان كرده و خواستار پایان دادن به این حضور غیرقانونی شد.
دمشق نیز امروز شاهد انفجار در كمربندی جنوبی این شهر بود و جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز در جریان تجاوز امروز به پایتخت سوریه با اقدام به موقع پدافند هوایی این كشور مواجه شدند.
هنوز اخبار تكمیلی در ارتباط با تجاوز امروز منتشر نشده است.
خاورم**9329*1436*